Slutt å snakke livet ditt ned!

Categories Hverdagen
livet
I helga satt jeg på Face mellom skriveøkter. Jeg deltar der i en gruppe med single folk. Jeg liker gruppa rett og slett. Det er masse morsomme spøker der og gøyale folk, og jeg liker gruppens joviale admin. Gruppen er stor med 9k medlemmer. Det er klart at “kvalitet” på potensielle dater der er noe varierende og folk kan ikke forvente seg at de som er single er alle kjekke, rike og populære.
Derfor ble jeg så overrasket at det dukket det opp en middelmådig mann som mente at han aldri kunne date noen i gruppa der. Det er liksom bare tidsfordriv for denne kjekke mannen. For han skulle ikke tatt med tang i noen av de som er medlemmer der. Altså jeg er alltid så smigret over folk som sitter og snakker dritt om livet sitt. Ja, for gruppa du deltar i på Face er også en del av ditt liv. Om du synes at den er helt ræva hvorfor velger du å være der?
Jeg er ikke med på det jeg ikke liker, med mindre det er så godt betalt at jeg kan leve resten av livet mitt på dette. Til og med da vil jeg tenke minst ti ganger før jeg hopper uti noe som jeg synes jeg er for god for. Dersom vi skal tro på psykologi så vil vi etterhvert bli til det vi omringer oss med. Om jeg er medlem av gruppa jeg synes består av fæle folk så vil daglig kontakt med disse folka påvirke meg i slik grad at jeg tilegner meg enkelte egenskaper fra dem. Eller enda verre, at jeg vil tro at jeg er så mye bedre at jeg stopper å utvikle meg totalt. Det blir skikkelig komisk og overraskende for denne fyren når han skal prøve seg på virkelig kule og populære damer og får “dritt og dra” tilbake fordi at han har så lav kvalitet for dem. Noe han ikke vil erkjenne da han opplever at han er helt konge sammenlignet med andre gruppemedlemmer.
Kjære vene, slutt å snakke dritt om noe i livene deres! Dette er usunt og fører ikke til noe godt. Det har jeg erfart selv og fortsetter å erfare. Er typen din vanskelig og bitchete- bytt type, ikke gå rundt og syt. Du understreker for deg selv og andre at du fortjener slik type som behandler deg som en dritt. Suger jobben til de grader- bytt jobb eller finn noe positivt ved den, kjemp for å få det bedre der (Noe jeg gjør akkurat nå), men ikke bare snakk dritt non stop.
Med andre ord, slik bør deg, meg og mannen på gata jobbe med. Det er usunn og uproduktiv vane.
Driver dere med sånt? Svar ærlig

 

XOXO Tastaturheks

Foto: RÅ Foto
4 kommentarer

4 thoughts on “Slutt å snakke livet ditt ned!

  1. Liker dine tanker om livet:) Ærlig, sant og rett frem! Ser du skriver at du er 13% norsk. og da ble jeg spent på om du har tatt en gentest, eller om det bare er humoristisk ment. Og så lurer jeg på hvilken utdannelse du har?

    1. Hei. Oldemora mi var norsk. Da satt meg og følgerne mine og kalkulerte og kom på det at jeg er 13 prosent norsk da. Har ikke tatt gentest, men vil gjerne da jeg har polske, ukrainske, norske, mordovske folk i slekta. Spent på hva mer jeg har 😂

      Om utdannelsen min skrev jeg under ukens spørsmål i forrige uke. Har to mastergrader og to bachelor med ekstra utdannelse som magasinjournalist.

  2. Enig..ingen vits å være i grupper eller andre ting man tenker så negativt om.. Jeg har nok heller litt for lett for å virke positiv.. selv om ting ikke alltid er så enkelt.. men blir i bedre humør enn av å vinkle alt på en negativ måte.. Jammen er du fin med gult også <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.