MIN OVERRASKENDE VIKING-ARV

Categories Livet som det er

stavanger sentrum

For noen dager siden leste jeg (på nettet for å nevne) at de som har trombofili må stamme fra vikingene eller ha skandinaviske gener. Spesielt dem som har Leiden mutasjon. Det finnes teori om at vikinger fikk mutasjon i blodets koagulasjonsevne for å ikke forblø under kampene.
Dette høres veldig spennende ut. Jeg er ikke skandinavisk, men jeg vet at oldemora mi var norsk. Derfor lurer jeg på om mine skandinaviske gener har påvirket meg. Det er helt utrolig hva man har i sine gener, før man vet det.

Bør jeg tro på at det er min viking-arv? Hva tenker dere? 

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “MIN OVERRASKENDE VIKING-ARV

  1. Siden det dreier seg om naboland, ville det jo for så vidt vært merkelig om ikke denne landegrensen var blitt krysset en god del ganger i årenes løp! Her må en jo også ta med i betraktningen at keiserfamilien (de siste iallfall) hadde tette bånd til Storbritania gjennom kongehuset, og derav til Norge siden dronning Maud jo i utgangspunktet var britisk prinsesse da hun giftet seg med han som skulle bli kong Haakon av Norge ved unionsoppløsningen i 1905.
    Når det kommer til Russland, så virker det som om folk ikke klarer å se forbi Stalin og det kommunistregimet som han sto for når det kommer til landets historikk. Men det har jo vitterlig vært årtusner med et helt annet styre før kommunistene tok over!
    Jeg syntes også du har et veldig nordisk utseende, det har jeg ment hele tiden jeg har kjent deg, så du er nok sannsynligvis en solid Russisk-Norsk mix 😉

    1. åååh takk, jeg trodde alltid jeg ikke ser norsk ut. Mange påpeker dette, og at jeg ser polsk ut. Men tror faktisk det har med hvordan jeg kler meg å gjøre Nylig da jeg tok på meg turklær kjæresten var sjokkerte hvor norsk jeg så ut

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.