NÅR JULETRE FORTELLER HISTORIE…

Categories Hverdagen
jul
Det er alltid morsomt med julepynt. Jeg husker godt alle julekulene og julepynten vi hadde da jeg var liten. Jeg husker en kule var formet som sylteagurk til og med.
På mitt juletre er det også julepynten som betyr noe for meg
Julekule med Harstad kirke motiv som vi fikk i gave fra vår familie i Harstad. Jeg skriver “vår familie” uten parentes, fordi at de ble vår familie, Bestefar og Bestemor til Irina, ikke ved blod, men ved hjertet. Jeg er evig takknemlig for å ha dem i livet mitt.
jul
Kule med Mummitroll som jeg fikk av venninne. Den er morsom og koselig, selv om jeg er ikke opptatt av Mummitroll, men synes den er utrolig søt.
jul
Julekule jeg fikk i gave når jeg kjøpte servise hos Christiania Glassmagasin. Den er veldig dekorativ og jeg tror jeg burde kjøpe flere. Den fikk jeg kjøpe når vi flyttet og jeg fikk ny jobb, og fikk bedre råd. Det betyr mye å ha god råd. Vi som opplevde å være fattige, setter pris på å ha det fint.
jul
Julepynt med Grinch. Den kjøpte jeg for å markere mine holdninger til jula. Jula var vanskelig i mange år, og selv om alt er bra nå, er det fortsatt litt vanskelig. Håper det blir bedre med tiden. Men Grinchen er søt og vil påminne meg i mange år om hvor godt jeg egentlig har det.
jul
Hva hadde dere på årets juletre?
signature lena
7 kommentarer

7 thoughts on “NÅR JULETRE FORTELLER HISTORIE…

  1. Jeg har noen julekuler som jeg husker fra min barndom og noen fra Rune sine besteforeldre. Ellers så kjøper jeg en kule hvert år fra en spesiell butikk her i Larvik (det har blitt min tradisjon)❤

  2. Vi bruker samme julepynten år etter år, men av og til kan det bli noe nytt.

    Vi har to juletrær, eller egentlig tre når jeg tenker meg om. To levende trær på kjøkken og i stua og et lite plasttre i vinterhagen. Treet på kjøkkenet har julpynt i blått og sølv som er favorittfargene mine. Treet i stua har pynt i rødt og sølv. Det lille plasttreet i vinterhagen er hvitt og har rosa pynt siden alt av dekorasjoner og pynt der går i rosa, hvitt og grønt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.