NÅR LIVET TESTER DEG 💔

Categories Finne den rette, Hverdagen, Livet som det er

 

God torsdag

Nå er helga nærme og det er meldt sol og sommervær i hele helga! Kan det bli bedre?

Hele uke var det regn og gråvær, men desto bedre er det å få oppleve sol igjen.

Dagens refleksjoner baserer seg på en historie som søstera mi fortalte meg i går.

Hennes svigerbror var sammen med ei dame som elsket han utrolig høyt, og alt var fint, men hun var litt stor.

Dette plaget han (jeg dømmer ikke). Han tok opp flere ganger med henne at han skulle ønske hun hadde gått ned i vekt, og hun var enig og prøvde, men fikk det ikke til.

Til slutt etter flere år med tull og fram og tilbake, valgte han å gi slipp på henne. Noe føltes ikke riktig. 

Nå tre år senere er hun lykkelig gift med en annen mann, fødte ei datter og utrolig nok gikk ned i vekt etter fødselen.

Han datet flere damer, men forble alene. Han fortalte at han angrer fordi dette var ekte kjærlighet og han ikke klarte å finne ei som elsket han like mye. 

 

Jeg skal ikke moralisere over hans valg, denne historie er bare illustrasjon til mine tanker. Jeg tenker at av og til livet tester oss.

Om man ber om å finne kjærlighet så kan kjærligheten komme slik: kanskje i noe annerledes form, kanskje ikke alltid lett, men det er kjærlighet. Det man ber om.

Da tester livet oss om det er noe vi virkelig vil? Da skal vi velge det vi vil.

Jeg opplevde dette ved flere av mine drømmer og mål. Er det noe du virkelig vil eller vil du gi dette opp om noen vanskeligheter dukker opp?

Man tester en for å se om man fortjener å få dette. De som sier nei får ikke det de ber om fordi at de kanskje ikke fortjener det?

Hva er deres tanker?

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.