Slik pakker du raskt og effektivt uten stress

Categories Reiser og opplevelser
Nå står det pakking for tur her i huset, og som dere vet hater jeg flyttinger, pakking og diverse styr som stresser meg. Jeg reiser ekstremt sjeldent, men jeg har flyttet hele fjorten ganger på de femten åra jeg har bodd i Norge, så jeg er flyttemester liksom. Neida, hehe. Gjør de samme tabber hver gang. Men pakke, det tror jeg virkelig jeg kan.  Denne gangen reiser vi med to små kofferter som vi tar med på fly, samt en stor koffert som vi leverer i bagasje. Vi er altså tre stykk med tre kofferter og håndvesker, så vi har virkelig god plass.
pakke
Her er mine tips til effektiv, rask og stressfri pakking.
Reisestørrelser
Jeg pleier aldri å ta med meg store flasker med shampoo og følgende i bagasjen. For det første blir det umulig å ta med kun håndbagasje da. For det andre veier de mye og tar mye plass. Jeg sorterer alt i reisestørrelser. Fås kjøpt i massevis på Normal, Rusta og andre butikker.
Accessories
Jeg pleier så og si aldri ta med meg dyre ting og tang med på reise. Unntaket er om det er noe luksusreise hvor jeg bare må ha med fine ting. Om du er ikke klar til at ting kan bli mistet eller stjålet så det er best å la de ligge hjemme. Dessuten tar det også plass i kofferten.
Planlegg antrekket
Jeg skriver alltid ned ett antrekk per dag. Så skal jeg reise for fire dager da pakker jeg fire ferdige antrekk. Ikke tilfeldige klær fra skaper som jeg kanskje skal ha på meg! Etterpå ser jeg en gang til i kofferten og tar et antrekk vekk. Hvorfor? Fordi at vi sjeldent klarer å bruke alt vi tar med oss på reise. Husk denne regelen- et antrekk per dag, minus et. Dersom jeg reiser for eksempel for to uker velger jeg åtte antrekk. Det skader ingen å gå i samme antrekk to dager på rad. Dessuten kan ting kombineres med hverandre og man shopper som regel alltid på stedet også!
Bruk plassen fornuftig
Jeg sprer sjeldent alle ting bare rundt i kofferten. Tar jeg med en liten håndveske så legger jeg alle smykkene oppi den opp i kofferten. Sokkene kan legges inn i skoene og skolene kan plasseres i hjørnene på kofferten. Jeg tar med som regel bare ett par sko. Ett par har jeg på meg og ett par reiser med i kofferten. Man klarer seg fint med to par sko på en-fire uker.
Spar litt plass i kofferten
Som regel kjøper man noen gaver og klær på reise (jeg gjør alltid det). Derfor er det lurt å la litt plass i kofferten være ledig. Ikke fortell meg at det er vanskelig å fikse, Bare ta vekk et par plagg om du planlegger å shoppe på ferien!
Har dere egne tips til pakking?
XOXO Tastaturheks

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Slik pakker du raskt og effektivt uten stress

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.