SINGEL I JULA

Categories Blogg
Luke 9 og i dag skal jeg snakke om oss som er single i Jula. Er det kjipt å stå uten partner i Jula eller er det helt greit? Jeg synes personlig at det er to kjipe dager i året for meg som ikke har noe mann eller familie, det er Julaften og 17. Mai. Det er fordi at alle flasher med sin familielykke på disse dagene.
Vi har sluttet å gå i 17.mai toget av den grunn, både meg og Irina fordi at vi kjenner på savn. Men vi er heldige å ha bestisen min på julaften og hans familie som åpner huset sitt for oss. 
Så what to do hvis du er singel i jula? Ingenting! Bare kose deg og prøve å være god mot andre. Og nyt singel tilværelsen ikke minst. Tro meg at mange gifte med barn og svigerforeldre sitter og misunner oss. Sett pris på friheten du har.
Er du singel eller opptatt i jula?
4 kommentarer

4 thoughts on “SINGEL I JULA

  1. Jeg kan vel faktisk sies å tilbringe juledagene i en slags singeltilværelse, da det ikke kommer på tale at jeg feirer jul annet sted enn hos min mor, og dessuten er rimelig oppmuntrende i forhold til at han jo bør være med sine.. Jeg mener.. Julen er min pause fra voksentilværelsen, og siden vi er sammen hele ‘fuckings’ året ellers, tror jeg det er heller sunt at vi også har noen få greier som bare er våre egne.. Svigerinnen min (som forresten er russisk, som deg) har imidlertid (utrolig nok) latt seg blende inn i den rådende julegalskapen i vår familie! – Og da mener jeg ikke først og fremst som min brors ektemake, men som en typ selvstendig aktør med sin egen rolle/plass i den dynamikken som foregår (haha)

  2. Singel. Og det er helt greit. 🙂 Mamma og pappa kommer en tur på middag på julaften, men resten av kvelden blir det bare meg og jentungen her. Det høres kanskje rart ut, men det er faktisk akkurat sånn vi vil ha det. Bare meg og henne, ikke noe stress, bare kose oss i fred og ro, oss to. Helt perfekt. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.