20 fordeler med å være singel

Categories Finne den rette
singel
Det var for noen måneder siden jeg kom i en heftig diskusjon på Facebook hvor damer i et forhold prøvde overbevise oss single om at vi må være dypt ulykkelige. Jeg måtte bare le av hele greia, siden jeg vet kjempegodt at det er ikke sant. Derfor lovet jeg å skrive 50 fordeler ved å være singel. Så jeg gjorde det.
Her er de beste av dem. Husk at det er min personlige liste, og det er lov å ikke være enig.
1. Jeg kan dusje så mye jeg vil uten at noen plager meg eller sier at jeg brukte for mye varmtvann.
2. Jeg kan shoppe hvor mye jeg vil uten at noen maser, for alle pengene mine er MINE og ikke felles.
3. Jeg kan sove lenge i helga, uten at noen vekker meg fordi at han vil dra på løpetur, ha frokost eller en kjappern.
4. Hvis jeg ser på tv så blir det ingen krig om kanal valget.
5. Jeg kan sitte og blogge uten at noen påpeker at jeg bruker for mye tid på dette.
6. Jeg kan invitere hjem kjekke menn, om så hver dag!
7. Jeg kan selv overnatte hvor jeg vil uten at noen spør.
8. Jeg kan dra ut på byen om jeg får lyst absolutt når jeg vil.
9. Jeg kan gå naken i stua mens jeg venter på at selvbruning tørker, uten at noen tar på meg og irriterer meg grønt med dette.
10. Jeg kan ha jentekvelder om så hver dag uten at noen vil bli irritert.
11. Jeg kan ligge på sofa i pysjamas hele dagen i helga uten at noen maser og stresser meg.
12. Jeg slipper tenke prevensjon.
13. Ingen sure sokker på forskjellige rare steder i huset som plutselig dukker opp.
14. Jeg trenger ikke se på fotball om jeg ikke gidd.
15. Ingen guttekvelder i huset mitt.
16. Det trenges ikke så mye mat i kjøleskapet og jeg kan spise bare brødskiver om jeg ikke gidder å lage middag.
17. Ingen spiser maten min fra kjøleskapet som jeg gjemte til senere.
18. Ingen snorker i øret mitt om natta.
19. Min store dobbeltseng er helt min og bare min.
20. Jeg kan få oppmerksomhet fra flere menn istedenfor å prøve å holde interesse hos en.
Enig eller uenig? Har dere slik liste?

 

XOXO Tastaturheks

 

Foto: RÅ Foto

12 kommentarer

12 thoughts on “20 fordeler med å være singel

  1. Jeg er jo ikke singel, men mange av disse tingene kan jeg gjøre selv om jeg har Hr Frodith. Vi har et spesielt forhold 🙂 Og gjør mye hver for oss OGSÅ, i tillegg til mye sammen. Og tasler rundt i pysjen og ser på actionfilmer som vi begge liker 😀 Jeg lager IKKE mat og sover hvor lenge jeg vil. Hi-hi 🙂 Det er nok fordeler og ulemper med både å være singel og å være i et forhold 🙂 Fin helg til deg <3

  2. Det var kun noen få av disse punktene som ikke er blandt de tingene jeg savner med singellivet, og derav syntes er noe herk ved å være i et forhold. Det antatt minst flatterende for mitt vedkommende, er savnet av den ego-boosten som følger ‘dating-tilværelsen’ med mld, invitasjoner, osv (hahaha)

  3. Jeg hadde en fin liste jeg også da jeg var singel. Og det var da jeg var helt fornøyd med singeltilværelsen at jeg plutselig møtte Pål 😀
    Noen av punktene passer jo godt enda, siden vi ikke bor sammen. Og uansett er vi jo begge innstilt på å ha tid hver for oss, for at vi jo faktisk er to personligheter med hver våre ting.
    Men alt til sin tid. Det ER faktisk veldig fint å være singel, men det ER veldig fint å være i forhold også. Det er fordeler og ulemper ved begge tilfellene 🙂
    Godt å kunne være ego når man selv ønsker det i alle fall 🙂

  4. Ok, punktet om velge kanal helt fritt og ha hele sengen for seg selv, kjenner også jeg igjen som en av fordelene ved å være singel, og størrelsen på varmtvannberederen har en sjelden gang lagt sine begrensninger om begge skulle dusje rett etter hverandre, men ellers syns jeg faktisk at mange av punktene på lista di kan tyde på at du har hatt litt pirkete menn, og det ville ha stresset meg ihvertfall.

      1. Da hadde jeg klikka selv om noen hadde vært sånn 🙁 Minner meg om en av filmene til Julia Roberts, der den kontrollerende ektemannen fikk noia om håndklærne ikke hang helt rett på knaggen …

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.