SKJER DETTE VIRKELIG?

Categories Livet som det er

pandemi

 

 

Det som bekymrer meg en del det siste tiden, i tillegg til krig og økonomisk krise, er at det virker som om vi er på vei mot ny pandemi. Det florerte med diverse sykdommer i avisene i det siste, og så landet det på “ny kandidat”, altså apekopper. Det snakkes så mye om dette og det snakkes om vaksine at jeg blir utrolig bekymret.

 

Klarer vi en pandemi til?

 

Klarer vi flere vaksiner og belastning på vårt immunforsvar med potensielle vaksineskader? Klarer vi mer nedstenging og usikkerhet? Alt dette midt i all elendighet og fare for tredjeverdenskrig. Jeg er veldig bekymret også for at det dukket opp sykdommer som vi har ikke hørt om i flere tiår og mer: slik som kolera, kopper og tuberkuløse. Dette er veldig skummelt.

Jeg tenker at det siste vi trenger nå er en ny pandemi. Psykisk helse i befolkningen er allerede skikkelig skadet etter forrige pandemi.

 

Hva tenker dere?

 

Klem fra meg,

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “SKJER DETTE VIRKELIG?

  1. Etter som jeg har lest, så mener FHI at det ikke vil bli epidimi/pandemi pga apekopper, så da får jeg stole på at de vet hva de snakker om. Dessverre har aviser osv det med å hause opp alt og sprer frykt med sine dramatiske overskrifter. Ikke rart mange blir engstelige, men jeg satser på at dette går bra.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.