SLIK GIKK DET DA JEG STOPPET Å KLAGE I 30 DAGER

Categories Livet som det er
sandnes
Jeg har delt en utfordring på min Instagram konto i september. Der oppfordret jeg alle å være med og stoppe å klage i 30 dager. Jeg har fulgt mine egne anbefalinger og her vil jeg dele resultater.
Først så må jeg si at det var ikke så enkelt som jeg trodde. For jeg oppdaget at jeg gikk konstant med negative tanker og dårlige tanker om meg selv og min livssituasjon. Dette forårsaket stadig en depressiv tilstand og et slags “offer-mentalitet” da jeg tenkte at livet skjer med meg, livet er urettferdig, de andre har det bedre enn meg.
Etter jeg startet å fokusere på dette, klarte jeg å switche mine negative tanker og stoppe å klage (hvertfall så mye som jeg gjorde før).
sandnes
Her er resultatene, eller snarere sagt konsekvensene av dette:
– Jeg ble mer bestemt og begynte å tørre å si ifra uten å gå i lange diskusjoner, unnskyldninger og krangler. En beskjed er nok. Hører man ikke etter så fjerne jeg meg selv fra situasjon enten fysisk eller psykisk. Enkelt og greit
– Jeg fikk ganske stabil psykisk tilstand- noe mellom “åh, så glad jeg er” og “livet mitt er dritt”. Det er fantastisk nøytral tilstand som jeg aldri opplevde før. Livet mitt er utrolig bra! Men jeg har flere mål jeg jobber med og går mot noe som er sunt og helt naturlig
– Lykkefølelsen er her og den er stabil
– Jeg startet å se MULIGHETER istedenfor hindringer, og det er jeg fantastisk glad for
– Jeg føler at det er JEG som har ansvar for mitt liv og JEG skaper realiteten min, jeg lar ikke livet bare skje med meg, og det er så utrolig digg!
Har dere vært med på utfordringen? Del gjerne.
signature lena
4 kommentarer

4 thoughts on “SLIK GIKK DET DA JEG STOPPET Å KLAGE I 30 DAGER

  1. Nei, jeg har ikke vært med på utfordringen, men jeg lever litt etter den filosofien fra før. At det er bare JEG som kan leve mitt liv, og endre ting og ha styring. Det ikke bare skjer. Jeg er ikke noe offer. Så utrolig bra at du har klart å få det sånn som nå 🙂 Heia Lena! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.