SLIK HOLDER DU DEG POSITIV

Categories Livet som det er
Pizza
Jeg tenker å fortsette å dele mine coaching tekster som jeg som regel har på Instagram. I dag vil jeg dele om det å være positiv. Det er ikke så enkelt spesielt når det er mye som skjer på grunn av korona og man er ekstra stresset og irritert.
Her kommer det noen tips som hjelper meg å holde positiviteten oppe:
Organiser din hverdag
Godt organisert hverdag hjelper å holde stresset nede og derfor kan det være lettere å holde seg positiv. Sånne små ting som å lage frokost og smøre matpakke en kveld i forveien, og finne frem klær og andre småting som kan gjøre hverdagen lettere er gull verdt. Bruk dem gjerne.
Snu negative tanker
Med en gang det popper opp negative tanker i ditt hode så prøv å snu dem til noe positivt. Jeg vet at det kan være slitsomt å gå rundt og snu tankene hele dagen lang, men det er så verdt det. Tankene våre skaper vårt humør så man kan fort bli lei og negativ om man hele tiden stresser og tenker negative tanker.
Omgis positive ting
(og mennesker)
Når du omgås positive mennesker så får du masse positive ord, tanker og ideer fra disse menneskene. Da blir du selv mer positiv. Det samme gjelder når du deltar i aktiviteter du liker eller i noe som har positive formål, for eksempel, å hjelpe andre.
Skriv takknemlighetsjournal
Takknemlighet er en fantastisk følelse. Forskere fra Berkeley sier til og med at takknemlighet er lik lykkefølelse. Derfor er det en god ide å føre takknemlighets journal. Bare kjøp en fin notatblokk og fyll den opp med minst tre ting daglig som du er takknemlig for.
Gjør ting som gjør deg lykkelig
Det er enkelt- finnes det ting eller aktiviteter som gjør deg lykkelig, så gjør dem gjerne, og mye. dette vil hjelpe deg for å føle deg mer positiv.

Håper det er nyttige tips og at dere vil bruke dem 🙂

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.