FEM TING DU BARE KAN GJØRE OM HØSTEN!

Categories Blogg, Hverdagen
Endelig er min favorittårstid her. Jeg er født om høst en og elsker at det blir litt kjøligere i luften og bladene begynner å endre farge. Høsten på Jæren er veldig fin, i likhet med våren. I Nord -Norge gikk høsten utrolig fort. Bare noen uker i august og et par uker i september, så svisj, oktober møtte oss med stiv kuling og nysnø. Her kan jeg nyte lange kjølige dager, men ennå litt varme i lufta og en myk, mild sol. Det er fortsatt mange blomster som står i stil med fargerike blader på trærne. Så jeg gleder meg veldig! Også fordi noen av mine favoritting kan kun gjøres om høsten.
Her er lista:
Bruke lun fin ullponcho
Jeg er en skikkelig ispinne, jeg har et stort utvalg av lune, fine skjerf, pledd og ponchoer i skapet. Selv om sommeren kan være kald i Rogaland, er det ikke vanlig å bruke poncho. Men det er must have om høsten. Jeg digger dette og har allerede tatt frem et skjerf som jeg bruker over skuldrene i skrivende stund.
Nyte varme og en kopp med urtete foran peisen 
Ja, endelig kan man sløve foran peisen med god grunn og god samvittighet. Jeg elsker fine kopper, og jeg digger urtete. Min favoritt er blanding av kamille, sitronmelisse og lavendel. Jeg har kun elektrisk peis, men den er mer enn god nok.
Lage stor fin krans av rognebær 
Komposisjoner med rognebær, urter og ferske blader ser fantastiske ut og kan brukes både til å pynte interiører og til å piffe opp verandaen. Jeg har en slik komposisjon på en av mine verandaer. Sjekk gjerne på IG.
Sprette og hoppe i en haug med løvblad
Åh, dette må være en av favorittaktivitetene mine om høsten! Masse fine gule og røde blader som man kan kaste opp og se dale ned, eller hoppe i en stor haug av dem. Så fantastisk, jeg gleder meg til dette allerede!
Bli med på bærtur
Hehe, det er masse blåbær i skogen, eller til salgs i butikken for dem som ikke er fan av skogsturer. Nei, ikke digre utenlandske blåbær som jeg kaller for «mutanter». Ekte, norske skogsblåblær som er så gode i blåbærpai. Jeg har bakt en i helga.

Står noe av dette på planene deres om høsten? Eller har dere egne ting og glede seg over i denne årstiden?

 

signatur

2 kommentarer

2 thoughts on “FEM TING DU BARE KAN GJØRE OM HØSTEN!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.