FEM TIPS TIL EN KNALL HØSTFERIE I BYEN MED BARN

Categories Mammalivet

tips

Et koselig innlegg fra fjoråretsferie:)

Nå er det høstferien her i Rogaland. Endelig. Her er mine tips til dem som vil være hjemme i høstferien og gjerne har barn med på sleip. Akkurat som meg da:) Dattera mi er 12 og kan regnes som et stort barn da, så mine tips vil nok gjelde denne kategorien, men kan nok passe til litt mindre barn og. Så hvordan få til en super duper ferie?

tips

FROKOST PÅ IKEA

Det er noe jeg kan bare anbefale! God mat for lite penger. Barna elsker Ikea og du kan slappe skikkelig av med en kaffekopp mens de leker og tegner. Min da sitter på mobilen som regel, men likte veldig å tegne da hun var mindre.

MUSEUMS BESØK

Det finnes mange museum her i området, og det er ikke sikkert dere har det der hvor dere bor. Så prøv å finne fine steder som er ganske populære. Der kan barna treffe andre barn og få leke. Mens du også blir sosial med andre voksne. Jeg personlig synes at museer og vitengårder er mye mer spennende enn vanlige leksesentre. Der kan nemlig både barn og voksne lære noe spennende og nytt i samspill.

UT I PARKEN OG MATE ENDER

Jeg tror hver by har en slik park. Med vann og søte gakk gakker. Det er alltid gøy og unga får aldri nok av dette. Det koster ingenting bortsett fra mat til endene. Pluss at det er sunt å befinne seg i frisk luft.

GAMLE GODE KINO

Barna elsker kino! Popkorn, godis og masse kos. Jeg må innrømme at jeg også liker det. Når det er sammen med barn da. Ellers går jeg ikke på kino. Det er så gøy med tegneserier og barnefilmer. Så kom igjen, det er tross alt høstferien!

VARMT BASSENG

Hvem trenger syden når man kan sjekke inn på bassenget? Velg en med varmt vann og kos deg masse sammen med unga. Vi liker å ha slike dager, følelsen av kos og avslapning er helt famtastisk.

Hvilke planer har dere for ferien? Del gjerne dine tips her!

 

Deres barnevennlige Heks,

signatur

 

4 kommentarer

4 thoughts on “FEM TIPS TIL EN KNALL HØSTFERIE I BYEN MED BARN

  1. Veldig fine høstbilder….fra min by synes jeg å gjenkjenne 😉 Fine forslag til aktiviteter i høstferien. Mine barn er så store, så de har andre ting de vil…men datteren min vil sikkert på shopping, så vi får gjøre det en dag tenker jeg. Men ellers så er de jo mye med venner.

  2. Jeg er jo by jente og her i Oslo finnes det MASSE fine aktiviteter for barn i høstferien. Koselige bilder på dere 2🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.