TRENGER JEG EN PAUSE?

Categories Hverdagen

 

I går skjedde det noe som skremte meg veldig: jeg kjørte hjem fra jobb sliten og frysen, og unngikk frontkollisjon kun ved flaks. Jeg ble veldig skremt og måtte stoppe opp og ta en pause før jeg fortsatte å kjøre hjem.

Siste måned slet jeg veldig med konsentrasjon som følge av psykisk overbelastning, dårlig søvn og generell trøtthet, og mye aktivitet, spesielt sosial.

Nå ser jeg på hendelsen som et tegn på å ta pause. Sove ut, slappe av og hente seg inn. Konsentrasjon er veldig dårlig så jeg nesten vurderer medisiner.

I dag når bestisen spurte meg om dato som stod på en bygning holdt jeg på å si 1989 opp til flere ganger når det egentlig var 1898 der.

Dette skremmer meg faktisk. Så nå på søndagen tenker jeg å ta pause og bruke hele dagen kun på søvn.

En pause trenger jeg definitivt og bør egentlig være flink til å lage en sånn dag per uke og ikke overbelaste meg selv med sosiale aktiviteter i helga, siden dette stjeler energien min veldig mye.

Noen gode tips?

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “TRENGER JEG EN PAUSE?

  1. Det høres absolutt ut som om du trenger en pause! Jeg vet ikke om det et godt tips, men jeg synes det hjelper å avstå fra mye sosialt og bare slappe av og være hjemme helt til jeg begynner å kjede meg. Du må jo finne ut hva som funker for deg. Lykke til:)

  2. Hverdagen i seg selv kan være stress nok, i tillegg til andre ting som dukker opp. Ting man gjerne ikke er forberedt på. Kroppen gir beskjed, det blir for mye for hodet. Lytt til kroppen Lena ❤️ Gjør det som føles rett, og det du trenger og har behov for. Ta pauser med jevne mellomrom, prøv å legg vekk noe å fokuser på det viktigste. Om du trenger å koble ut, prøv med litt egentid, litt ro kan mange ganger hjelpe. Det vil bli bedre, man må bare ha litt tålmodighet ☺️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.