Russiske rødbetesuppe (vegansk variant)

Categories Matlaging
Etter massive forespørsler legger jeg ut rødbetesuppe oppskrift. Denne gangen valgte jeg vegansk variant, siden det er sommer og det er det godt med lett variant uten kjøtt. Egentlig lages slik suppe med oksekjøtt som det kokes buljong av,
Dette trenger du (ca 4-6 porsjoner): 
7 mellomstore poteter
4 mellomstore rødbeter
3 gulroter
1/2 løk
2 store tomater
3 fed med hvitløk
Olivenolje eller smør
Rød pepper
Dill (tørket eller fersk)
Slik gjør du det:
Kok opp buljong ( her bruker jeg buljong blanding som jeg liker godt)
Tilsett poteter i terninger.
Skjær opp gulroter og rødbeter, tilsett løk og stek alt på stor panne,, tilsett i suppen.
La grønnsakene kokes litt.
Skjær opp tomater og hvitløk og stek alt i pannen, så tilsett i suppen.
Tilsett rød pepper og dill.
NB: Du kan bruke kål i suppen, etter ønske. Jeg laget variant uten kål.
Serveres varm med kaldt rømme til.

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Russiske rødbetesuppe (vegansk variant)

  1. Takk for tips! Høres spennende ut, og tror aldri jeg har smakt røbetsuppe:-) Bra med jern sikkert:-) Liker veldig godt at du innimellom har veganske og vegetaroppskrifter. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.