VINTERTID ER PEST OG PLAGE

Categories Hverdagen

høst antrekk

 

Til helga blir klokka stilt og vi får faktisk en time ekstra for å sove, være på byen eller være på jobb for dem som er ekstra uheldige. Det er ikke noe i seg selv, men Gud så unødvendig det er. Jeg vet ikke hvorfor Norge fortsetter med dette fordi at mange andre land, inkludert hjemlandet mitt har avviklet denne tullete ordningen.
I de landene som sluttet med vintertid og sommertid ble det gjennomført undersøkelser som
viste at man ikke sparer noe særlig strøm på dette tiltaket, men derimot, skaper en del ulemper. 
Ulempene som følger er at folk bryter sine naturlige biologiske rytmer, noe som er veldig tøft for kroppen. Bare tanke på de stakkars småbarnsfamilier som må innrette seg etter den nye døgnrytme til sine små som går rett inn i jetlag på grunn av klokka og som ikke får legge seg til normalt tid. Det er ikke lett og jeg skjønner ikke hvorfor vi fortsatt holder på med dette.
høst
Det er delte meninger om vintertid og sommertid, og noen mener at det er kjekt og har noe fordeler, mens jeg mener at det er bare tull. Det blir lysere ute helt naturlig om sommeren og vi sparer ikke noe særlig på de lyse tidene, og det blir mørkt om vinteren uansett. En time til eller fra spiller heller ikke noe stor rolle.
Jeg håper at en dag blir vintertid avviklet. Det er mitt ønske.

Hva tenker dere?

 

 

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “VINTERTID ER PEST OG PLAGE

  1. Jeg bryr meg lite om den endringen, merker det lite føler jeg 🙂 Men DU, så veldig fin du er i gult 🙂 kjempefine bilder med gult 🙂 Blir glad av den fargen på klær jeg 🙂

  2. Jeg tenker at det i så fall er “sommertid” som avvikles siden det er “vintertid” som er den opprinnelige normaltiden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.