FOR MANGE VOKSNE I BARNETOGET? 🇳🇮

Categories Livet som det er

 

Litt om gĂ„rdagen 🇳🇮

I gÄr stod vi og sÄ pÄ barnetog : litt unga og veldig mange voksne. Det var sÄ mange voksne at jeg mÄtte spÞrre bestisen faktisk om det var barnetog eller noen annet tog.

Senere pÄ dagen sÄ jeg denne posten til ei venninne pÄ Facebook som jeg er sÄ sjelens enig i:

 

 

 

Hvorfor er det sĂ„ mange voksne i toget? Klarer ikke moderne barn Ă„ gĂ„ alene og trenger hjelp eller er det voksne som fĂžler at “de mĂ„â€.

Jeg har alltid fulgt frÞken i toget i alle Är, men jeg visste ikke at det gÄr an Ä ikke gjÞre dette. Fordi jeg vet ikke hva som er tradisjoner her.

Hva tenker dere om dette?

 

signature lena

 

4 kommentarer

4 thoughts on “FOR MANGE VOKSNE I BARNETOGET? 🇳🇮

  1. Prinsippielt mener jeg 17 mai ikke burde vĂŠre en dag dedikert spesielt for barn. Norges nasjonaldag er en markering av grunnloven, og er dermed Norges ‘bursdag’, og er dermed samtlige innbyggeres dag. Men nĂ„r det er sagt, har vi nĂ„ en gang fĂ„tt en tradisjon med dette barnetoget, og i min tid klarte vi helt fint Ă„ gĂ„ den strekningen med kun klasselĂŠreren som voksent fĂžlge. Men det er jo i det hele tatt uhorvelig mye vi mestret fullt ut som er helt utenkelig for ungene Ă„ mestre i dag, sĂ„ sĂ„nn sett, er dette her helt i trĂ„d med den overbeskyttelsen som har oppstĂ„tt de siste tiĂ„rene. Stalkars jĂŠvler den dagen de brĂ„tt mĂ„ face verden etter Ă„ ha tilbragt hele oppveksten i en polstret boble, tenker nĂ„ jeg..

  2. Vel overstĂ„tt feiring 🙂

    Hmmm ja skal det vĂŠre barnetog med minst mulig voksne – sĂ„ mĂ„ man jo prĂžve pĂ„ det… Eller foreldre kan gĂ„ “bak” barnetoget – det gĂ„r vel ogsĂ„ an… Men om de voksne tar flertallet og egentlig ikke gjĂžr annet enn Ă„ vĂŠre opptatt av skravl imellom seg… da kan de likesĂ„godt droppe toget 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.