3 KJIPE REFLEKSJONER FRA HELGA

Categories Hverdagen
lenalykke
God søndagskveld,

 

Det er 4. søndag i Advent og dagen var sykt kjipt (det er ikke ofte jeg skriver dette her). I går hadde jeg det ikke veldig bra, det er lov. Jeg kjenner at alt denne juletiden tærer skikkelig på psyken så jeg bare gleder meg til å overleve og starte alt på nytt i januar. Jeg må si at denne Jula svinget det veldig fra fine dager og skikkelig julefølelse til ganske mørke tanker og nedstemthet. Jeg vet at det kommer bedre dager og at det kommer år når jeg vil ha fantastiske jul. Jeg har tro på dette.

 

Her er helgens kjipe ting og refleksjoner:

Jeg har absolutt alkohol intoleranse

Dette var ikke dumt å kutte alkohol tvers for to år siden,

kanskje nå bør jeg alltid begrense meg til ett glass vin i alle sammenheng ?

Dette var kjipt å oppdage på nytt for å si det mildt

 

 

Det er ikke likestilling i Norge i praksis

Hver gang jeg sier eller skriver dette så får jeg masse kommentarer typ

“Er det bedre i Russland?” Nei det er ikke bedre,

men i Russland lates det heller ikke som om det er likestilling

Så lenge kvinner blir dømt for hvordan vi kler oss, oppfører oss, hvor mange partnere vi har hatt, eller hvor gamle vi er, er det ikke likestilling her, nope

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor er det greit at en mann over 35 dater dame under 25, men ikke greit for kvinner å date yngre menn

Jeg har skrevet om dette før , men det gikk flere år og det blir aldri bedre på dette området

 

 

Rødvin vaskes ikke av klærne

RIP favorittjakken min

No comments

 

Som alle skjønner så hadde jeg superkjekk tur på byen i går og dagen gikk til å bearbeide traumene

 

Håper DIN helg er bedre. Hva har DU gjort i dag?

 

 

signature lena

9 kommentarer

9 thoughts on “3 KJIPE REFLEKSJONER FRA HELGA

  1. Det med etnisitet, bakgrunn, nasjonalitet, det vil alltid henge ved.
    Jeg er født i Malmö, det ligger helt sør i Sverige. Når jeg vokste opp gikk jeg på seks forskjellige barneskoler i alt. Når jeg gikk på skole i Sverige ble jeg kalt en “jävla norrbagge”, når jeg gikk på skole i Norge ble jeg kalt en “jævla svenske”. Nå er det ikke så mye av det mer, men det hender at jeg får kommentarer om at jeg må jo vite ditt eller datt, jeg som er “svensk”. Dette trass at begge mindre foreldre er norske. Jeg har til og med slekt som satt i Eidsvoll i 1814.

    Folk faller litt i to forskjellige leire. Der er de som skjønner at en er et individ med tilfeldigvis litt forskjellig bakgrunn. De skjønner også at det en sier er basert på argumenter, ikke etnisitet. Og så har du de som ikke skjønner det.

    Enig med deg i at vi ikke har full likestilling i Norge, dessverre.

    1. Hmmm… Angående eldre/yngre par, det er utført en del forskning (på eldre menn/yngre kvinner, omvendt er ikke så vanlig, ennå i alle fall) som har konkludert med at par der den ene er en del eldre enn den andre oftere går fra hverandre enn andre par.
      Ikke så rart egentlig, når det disse baserer seg på er først og fremst utseende og ikke personlighet. Det mases stadig om DiCaprio som et eller annet eksempel, men han er jo et eksempel som bekrefter det, at når en kun fokuserer på uteseende så fungerer forholdet heller dårlig. Jeg tror ikke så mange av de yngre kvinnene har falt for hans personlighet heller, for den delen.

        1. Mh, hjertet vil ha det hjertet vil ha. Du har en voldsom selvtillit, Lena! (Det er bra)
          Håper du får en riktig god og fin jul! ❤️

          1. hvorfor skal jeg ikke ha det? Jeg har veldig bra utseende og investere mye i mitt utseende (noe som er mye vanskeligere med alderen), så skjønner ikke hvorfor jeg skal ha partner som er ikke opptatt av utseende? Det er ikke bra for mitt sexliv. Han treng ikke være modellpen, men normal bra utseende som tenner meg er veldig veldig viktig.

          2. Hvorfor du ikke skulle ha god selvtillit?? Det er jo et spørsmål som er umulig å svare på! Selvfølgelig er det bra at du har god selvtillit. Men det er mange kvinner som ikke har det. Du har uvanlig god selvtillit. 😊
            Mmmmhh, jo da, du har godt utseende, du har det. Men utseende alene går en lei av over tid. Det er viktig med en god personlighet, om ikke viktigere. Det er det som gjør en person vakker.

  2. Har jo fått med meg litt av hvorfor du har et sånt anstrengt forhold til jula, og ønsker så inderlig for din del at det skal dukke opp mange gode opplevelser så du har noe positivt å tenke tilbake på i årene som kommer 🥰
    Ellers er jeg veldig enig med deg – likestillinga i dette landet fungerer kun i teorien, og i tillegg lever dessverre Janteloven fremdeles i beste velgående.
    Håper du får en riktig flottersfin dag 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.