5 GODE GRUNNER TIL Å DROPPE FYRVERKERI

Categories Hverdagen

lenalykke nyttår

 

 

Det braker løs i kveld og vi skal feire Nyttårsaften. Jeg skulle ønske at ingen brukte fyrverkeri i kveld, selv om jeg forstår at det er umulig. Vi skal ikke bruke fyrverkeri, og her er mine fem gode grunner til å droppe dette i kveld:

 

Fyrverkeri er skadelig for miljø

 

Jeg er ikke miljø aktivist, men jeg mener at noe som er både meningsløst og miljøskadelig burde vi la være å bruke. Rett og slett

Det er mye røyk, søppel, plastikk og you name it

Tenk på stakkars folk som skal rydde byen i morgen! og tenk på vår stakkars jord som rister løs hver Nyttår!

 

Fyrverkeri er skadelig for psykisk helse

 

Det er så mange folk som har PTSD og andre lidelser, som hater høye lyder, har vondt i ørene mm

Er det verdt det?

Jeg selv har ei datter med hørselsskade som plages av høye lyd og har fysisk vondt

Dette året har vi mange voksne og barn som flyktet fra krigen, og dette blir ukoselig opplevelse for dem

 

 

Fyrverkeri er skadelig for dyr og fugler

 

Hvert år dør det smådyr og fugler grunnet fyrverkeri

Mange dyra blir så redde at eiere ikke finner måter å roe dem på

Jeg synes heller det er ikke verdt det

 

 

 

Fyrverkeri er potensielt skadelig for helsa

 

Igjen, hvert år får mange folk skader grunnet fyrverkeri

Som regel er det synsskader og skader i ansiktet

Dette kan faktisk være farlig og hvorfor skal man gjøre dette, dette skjønner jeg ikke

 

 

Dette er dyrt!

Fyrverkeri koster masse! Tenk å sende tusenlapper i lufta, bokstavelig talt

Spesielt nå i økonomisk krise, når alt er blitt svindyrt

 

Oslo er den første byen som dropper fyrverkeri i år. Heia Oslo!

Jeg skulle ønske dette ble realitet i alle by i Norge så vi kunne feire normalt.

 

Hilsen, Olga, 86

Hva synes DU om fyrverkeri på Nyttårsaften?

Yay eller Nei?

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.