5 KJAPPE OM MEG

Categories Blogg

Lenalykke

Hei hei alle mine lesere. Jeg har aldri skrevet så mye om meg selv, så her kommer en rask oppdatering med fakta om meg. Jeg lover å lage flere slike poster dersom det blir av interesse.
Jeg er russisk, med norske aner
Jeg er født i Arkhangelsk, en by nord i Russland som har Murmansk som sin nærmeste nabo. Mange nordmenn kjenner godt til Murmansk, men ikke til Arkhangelsk. Min oldemor var fra Nord Norge, nærmere sagt fra Finnmark. Så yess, jeg er nordlending jeg. På en måte. Noen sier at jeg ser norsk ut når jeg farger håret blondt, mens noen påstår at jeg ser veldig «øst-europeisk» ut. Jeg bryr meg lite om dette fordi at jeg har skikkelig blanding av gener. Jeg har russisk, ukrainsk, norsk, georgisk, jødisk og polsk blod. Derfor er jeg ganske tolerant når det gjelder nasjonalitet og opphav.
Lenalykke
Jeg har en solid utdannelse
Mange spør om jeg lever av bloggen. Kanskje, jeg skulle ønske det, men samtidig det er veldig godt å ha stødig og solid jobb. Jeg er voksen tross alt. Jeg har master i pedagogikk (fra hjemlandet), bachelor i vernepleie (norsk), master i spesialpedagogikk (norsk), videreutdanning i rådgivning (norsk), samt coaching utdanning (Berkeley) og journalist studie (norsk). Jeg elsker å studere og skulle ønske jeg studerte hele livet 🙂
Den andre masteren min tok jeg mens jeg jobbet 80% turnus og hadde min 4-åring 100% prosent alene, uten familie her i landet.  Det er jeg veldig stolt av faktisk, selv om jeg har dårlig samvittighet for dattera mi fordi at jeg var så mye borte og leide inn barnepass.
Høst
Jeg er fra en kristen familie
Det vil sikkert overraske mange, men mine foreldre er veldig kristne. Jeg valgte min vei, men jeg er fortsatt troende, døpt i ortodoks og respekterer tro. Det at jeg er ikke enig med noe når det gjelder praktisering av tro, og regler, er en annen sak. Mine foreldre respekterer mine valg, og jeg respekterer dem. Jeg har stødig og god familie som ga meg gode verdier her i livet og støtter meg i alt.
Stavanger
Jeg lærte norsk selv
Jeg lærte norsk selv via bøker og chatter på nett. Derfor har jeg uttalevansker som er ganske problematisk å bli kvitt. Men jeg er stolt av at jeg klarte å lære språket såpass godt at jeg tok utdannelse uten problem.
Meg og søster
Meg og søster i Egypt 2010
Jeg har lillesøster
Jeg har ei søster, og kun henne. Mamma og pappa var enebarn og derfor har jeg ikke søskenbarn heller. Hun er nesten 9 år yngre og jeg deltok ganske mye i hennes oppdragelse. Det var en periode da jeg hadde nesten morsfølelse overfor henne, men nå er vi to voksne kvinner og begge har familie så vi er bestevenninner. Det er herlig å ha ei søster!

Håper dette var spennende og jeg forteller mer om meg selv etterhvert. 

 

signature lena

6 kommentarer

6 thoughts on “5 KJAPPE OM MEG

  1. Det jeg lurer på er dette med blod, norsk, polsk, russisk og så videre.. hvordan skiller disse seg fra hverandre? Og jødisk blod, men ikke kristent blod? Du er søt og jeg har rødt blod 😜

  2. Både koselig og interessant å lese! Fin måte å bli mer kjent med deg på. All respekt til deg for all utdannelsen du har ervervet deg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.