DAGENS MOTIVASJON

Categories Dagens Motivasjon, Hverdagen

høsten piknik tau

Her kommer dagens motivasjon. Jeg valgte denne quoten fordi at jeg er en skikkelig overtenker.
quote
Noe jeg er ikke så glad for. Overtenking er som å sitte i en gyngestol- du beveger deg, men ikke kommer til noe sted. Du bare bruker tid og energi på noe som ikke gir resultat. Eller jo, resultatet kan bli ødelagt psykisk helse.
Jeg drømmer om å bli en mer chill person, ta avgjørelsene lett og aldri angre, og slutte å overtenke. Jeg har blitt bedre på dette i den siste tiden, men det er fortsatt et stykke å gå.
Hva med dere?
signature lena
4 kommentarer

4 thoughts on “DAGENS MOTIVASJON

  1. Hei!
    Har samme “problemet” selv med overtenking til tider. Det som ihvertfall hjelper meg akkurat der og da er å si til meg selv: “Du…Tenk deg om to ganger nå… Er det virkelig slik?” Også trekker jeg heller frem ting som er motsetningen av hva jeg overtenker om. F.eks: Jeg kan tenke at noen ikke liker meg pga noe jeg føler jeg har sagt er dumt eller noe. Men så vrir jeg det til å tenke på alle de positive vibbene samme person har sendt meg, og at de garantert ikke tenker de tankene jeg surrer med i hodet.
    Så slår jeg meg til ro med det.

    Mulig dårlig forklart. Men saken er at når man tenker negativt om noe, så må man prøve å bringe frem de positive tingene istedet. Og de positive tingene overskygger som regel de negative i de fleste tilfeller, hvis man tenker nøye etter.

    Angre på ting gjør vi alle. Men de valgene man kanskje angrer på at man tok lå det kanskje en mening bak likevel?

    Enkelte avgjørelser er det heller aldri lett å ta, og man må kanskje tenke seg om en gang eller ti. Det er ikke noe negativt i det. Og har man tenkt nøye over avgjørelsen, så er det kanskje lettere og ikke angre seg også?

    Vi har litt lett for å tenke “hvis om”, “tenk om”. Men hva får vi egentlig ut av det?
    Det spørsmålet kan man heller stille seg selv litt oftere.
    Å snu tankegangen sin er heller ikke gjort på en dag. Det er en kontinuerlig jobb man gjør med seg selv. Og har man gjort den jobben ofte nok, så blir man også flinkere i den. Men som i de fleste andre jobber så blir man heller aldri ferdig utlært, for til syvende og sist så finnes det heller ingen som er perfekte.

    Ha en strålende fin dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.