5 STEG TIL BEDRE LIV MED POSITIV TENKNING

Categories Livet som det er
positiv tekning
Jeg sender live på min Instagram konto hver uke og ofte tar jeg opp slike tema som omhandler lykkelig liv og positiv tenkning. Dagens innlegg handler om omstridt tema om positiv tenkning. Jeg har nevnt før at for meg funker den knall. Så da jeg deler likegodt mine erfaringer her også.
Slik får du bedre, mer suksessfull, opplevelsesrik og lykkelig liv med positiv tenkning.
Tips 1: positiv tenkning hjelper deg å se muligheter
Det ble gjennomført forskning i Storbritannia hvor folk ble delt i tre grupper avhengig av personlighetstrekk. Det var ei gruppe med optimister, ei gruppe med pessimister og ei gruppe med realister. Alle fikk helt like oppgaver som gikk ut på å telle raskt og si ifra hvor mange bilder inneholder en avis som de sitter og leser. Optimister har gjort oppgaven raskest og fikk premie. Hvorfor?
Svaret er enkelt- de var ikke så opptatte av selve konkurransen, de var litt chill og derfor så hjernene demes flere løsninger og muligheter. På andre siden i avisen var det annonse hvor det stod klart og tydelig «ikke bla videre, her er det akkurat 48 bilder». Realister og pessimister bladde forbi denne annonsen siden de var fokuserte på å lete etter bilder og ikke lagt merke til tekst.
Så tenk positivt og oppdag flere muligheter i livet!
Tips 2: positiv tenkning eliminerer stress
Dersom du tenker positivt og ser muligheter, så stresser du mindre og klarer å være mer chill. Det er veldig bra for både kropp og sinn.
Tips 3: positiv tenkning øker utholdenhet og motivasjon
Tenker man positivt klarer man å holde ut på veien mot sine mål. Det er lettere å følge sine drømmer når man ser frem til noe fint. Den som venter på noe godt… du vet.
Tips 4: positiv tenkning hjelper å klare deg å komme over mislykkede forsøk
Dersom man tok noe feil eller flere forsøk ble mislykket, så er det lettere å komme over dette dersom du tenker positivt. Det er bare å smile og komme seg videre mot sine mål.
Tips 5: positiv tenkning hjelper deg å velge riktig
Er man positiv og optimistisk tar man som regel gode valg. Valg som baserer seg på egne genuine ønsker og ikke frykt om at noe vil gå galt. Slik når man sine mål og drømmer raskere.

Klarer dere å tenke positivt? 

signature lena
2 kommentarer

2 thoughts on “5 STEG TIL BEDRE LIV MED POSITIV TENKNING

  1. Fine tips og et veldig fint bilde <3 Stort sett tenker jeg positivt.. men ikke like lett alltid.. Fin dag videre til deg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.