5 STEG TIL LYKKELIGERE LIV

Categories Livet som det er
sandnes sentrum
Her kommer det ny artikkel om livet, med gode tips. Jeg som sagt kjører live-sendinger på Instagram en gang i uken. Men for dere som ønsker å lese her så legger jeg gjerne ut mine tips i skriftlig form.
Her kommer det noen tips om hvordan få livet til å bli mer lykkelig og føle seg vel og herlig hver dag.
Steg 1- å være takknemlig
Takknemlighet og lykkefølelse er nesten synonymer. Det er forskning bevisst (Berkeley. 2014) at de som er takknemlige lever lenger og føler seg mer lykkelige. Derfor er det lurt å starte med “takknemlighets- journal”. Kjøp en fin notebok eller blokk og begynn å skrive ned hvert fall ti ting du er takknemlig over. Det er lurt å gjøre dette hver dag.
Steg 2- stress ned
Stress øker kortisol nivå i kroppen, noe som virker mot endorfiner som er “lykke-hormoner”. Derfor er det veldig viktig å stresse ned hver dag. Gode øvelser er mindfullness, yoga eller sex. Du velger selv hva passer deg best.
Steg 3- gled andre
Når du gjør noe fint for andre, opplever du samme lykkeboost som de du gir gave eller noe fint til. Derfor er det fint å gjøre noe godt for andre. Da blir du også lykkeligere.
Steg 4- ta vare på kroppen
Det er ganske vanskelig å føle seg topp og boble av energi og lykke når kroppen er ikke med på dette. Det er veldig viktig med velvære, god søvn, trening og ordentlig mat. Det er viktig å huske i en travel hverdag.
Steg 5- tenk positivt
Det er knyttet mye negativitet til positiv tenkning, men har du prøvd dette en gang vil du ikke ta steget tilbake. Tro meg. Dette åpner så mange muligheter for deg og gir deg lykke boost. Dette er godt utprøvd av meg og tusener andre, så gjør det i dag. Slutt å klage og tenk positivt.
Her var det mine tips. Håper de blir nyttige også for DEG
signature lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.