5 TIPS FOR Å FØLE SEG MER OPPLAGT

Categories Hverdagen
syte
Her kommer det oppsummering av min Instagram sending fra forrige uke. Det er veldig aktuelt nå, i starten av uken. Det å være mer opplagt er noe alle ønsker, men det er lettere sagt enn gjort. Her foreslår jeg fem beste tips for å føle seg mer uthvilt og opplagt.
Bruk kaldt vann
Du kan dyppe ansiktet i kaldt vann om morgenen. Jeg bruker å ha kaldt vann i en balje og bare dyppe ansiktet minst 100 ganger. Det hjelper også med isbiter i ansiktet. Kaldt vann får deg våken og huden blir fresh og opplagt.
Masser ørene
Det finnes mange aktive punkter på ørene våre som blant annet er ansvarlige for at vi føler oss våkne og opplagte, Så bare gi ørene dine en god massasje når du står opp så du vil føle deg mer opplagt.
frokost
Hold pusten
Det å våkne brått kan hjelpe å holde pusten litt i noen sekunder. Når hjernen oppfatter at oksygen mangler litt blir hjernen aktivert raskt. Det kan også hjelpe når du sitter i et kjedelig møte om morgenen.
Spis god frokost
Mange dropper frokost fordi at de ikke har tid til dette på morgenen, men det er en essensiell feil. Hjernen vår og kroppen vår trenger næring for at vi skal føle seg bra og opplagt . God frokost er bra. Ikke glem te eller kaffe 🙂
Høst
Ta enkle øvelser
Litt kardio øvelser om morgenen kan hjelpe blodsirkulasjon i gang og man kan føle seg raskt mer opplagt. Ta gjerne sit ups eller strekk deg med yoga øvelser. Det er viktig å få opp pulsen litt. En kort tur ut kan også være bra.
Ikke glem å drikke et glass vann med sitron om morgenen- dette hjelper hele kroppen i gang.

Har dere egne tips til hvordan føle seg mer opplagt?

 

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “5 TIPS FOR Å FØLE SEG MER OPPLAGT

  1. Hvis jeg skulle dyppet hodet 100 ganger i kald vann, atpå til isbiter, så ville jeg ikke bare blitt svimmel, men også varig kald.

    Dette med ørene har jeg ikke hørt om før, det kan jeg teste ut.

    Holde pusten bevisst kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg har pustestopp fra før som risikerer gjøre meg sykere. Hjernen aktiveres ja, men vil ikke tro at dette er bra for noe ellers, uansett diagnoser eller ei.

    Frokost er oppskrytt i denne forbindelse. En meget stor andel av oss har ikke matlyst på morgenen. Det å spise på morgenen fordi mange mener at frokost er det viktigste måltid, det er feil. Rådføring med kostholdseksperter og konklusjon av egen skolegang og opplæring har resultert i følgende: det beste er å spise noen timer etter (brunsj) når matlysten er stigende. Spising når en ikke har egentlig lyst på mat, spising fordi en «må» kan medføre spisevegring.

    Kaffe funker! Selv har jeg i nyere tid anskaffet meg en tassimo kaffe-maskin, kaffe med smak (toffee, baileys, caramel) har virkelig falt i smak hos meg, og de er oppkvikkende.

    Bevegelse og luft er bra, der er jeg veldig enig. Det er vel er beste rådene her.

    Jeg kan tilføye MUSIKK. Musikk med litt tempo får raskt opp energinivået. Jeg spiller musikk så ofte jeg kan, alt etter humør eller ønsket humør. Når jeg vil slappe av spiller jeg rolig ballade drømmemusikk, akkurat nå spiller jeg litt tempo med artisten LP, prøver gire meg opp for å komme meg ut og handle på butikken, har egentlig ikke lyst, men jeg må, hahaha…

    Fin fin dag til deg 🌹

      1. Nope, slik jeg ser det er det bedre å spise mat når kroppen ønsker, ikke påtvinge kroppen. Det går helt fint, både kostholdseksperter og lege bruker meg som eksempel på sunnhe- og livsstilsendring, så da trenger jeg ikke frokost, men brunsj. Holder meg til kaffe og musikk på morningen så kommer resten av seg selv 😜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.