BRINGEBÆR-KAKE MED MANDLER

Categories Matlaging
bringebær kake
Denne oppskriften fikk jeg av min Facebook venninne Synnøve. Jeg har endret den litt så her ble det sommer-høst kake med bringebær. Den passer til både te og kaffe og kan bakes som langpanne.
Dette trenger du:
2 kopper sukker
3 egg
1 kopp melk
 3 kopper mel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljepulver
Ca 400 g frossne bringebær
150 g mandler (hakket)
250 g melis
200 g kremost
bringebær kake
bringebær kake
bringebær kake
bringebær kake
bringebær kake
bringebær kake
Slik gjør du det:
1. visp sukker og egg til eggedosis
2. tilsett melk, bakepulver og vaniljepulver
3. tilsett mel og rør godt om
4. tilsett mandler og 250 g frossne bringebær
5. stek ved 180 C i 40 minutt
6. bland sammen kremost og melis
7. tilsett 125 g frossne bringebær
bringebær kake
bringebær kake
Velbekomme!
Følg mitt Mat Facebook side HER
signature lena
4 kommentarer

4 thoughts on “BRINGEBÆR-KAKE MED MANDLER

  1. Denne ser god ut, og må prøves.
    Jeg tipper den blir like bra med blåbær, rips, tyttebær eller solbær som jeg har en del av i fryseren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.