5 TIPS FOR Å STRESSE NED

Categories Livet som det er
lenalykke dale
Jeg kjenner skikkelig at jeg slapper av disse ukene, og formen ble mye verre. Dette skjer hver gang når jeg prøver å slappe av, og da får kroppen å ha noen vondter og gå i avslapningsmodus. Jeg tenker dette er konsekvens etter flere år med konstant stress. Jeg begynte å lære om flere metoder for hvordan og senke stressnivået mitt. Her kommer det noen tips fra meg til hvordan og stresse ned når du trenger dette.
Ta 3 minutters pusteøvelser
Fokuser på å innpust og utpust. Dette avleder hjernen og gir skikkelig avslapning. Prøv dette i 3 minutter, det er som regel nok for kroppen til å slappe av
Gå en liten tur
Når man beveger seg er det vanskelig å stresse, overtenke og bevege seg samtidig. Bevegelse avleder hjernen og gir deg mer avslappende følelse. En tur ute i naturen er alltid bra!
Drikk kamillete
Kamillete kanskje ikke smaker så veldig godt (jaja, de fleste ikke liker den), men den er veldig effektiv når det gjelder å slappe av. Om du ikke liker kamillete kan du drikke te med melisse, mynte, peppermynte eller valerirot
Fokuser på omgivelsene
Om du er med i et møte og stresser skikkelig prøv å fokusere på omgivelsene, for eksempel, telle hvor mange lamper er det i rommet, eller telle antall stoler osv. Hjernen vil avledes og stress vil synkes betraktelig.
Les noe morsomt
Det er slik at man ikke kan stresse når man ler. Derfor kan du lese noe morsomt, finne noe memes eller tenke tilbake på morsomme situasjoner fra livet. Dette vil hjelpe deg å stresse ned raskt og hjelpe deg å ikke få opp stresset igjen
Hva er DINE beste tips for å stresse ned?
signature lena
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.