5 TIPS TIL Å FÅ VENNINNER I VOKSEN ALDER

Categories Finne den rette

piknik høst

 

Det er veldig viktig med venner. Som regel får vi venner i ung alder når vi går på skole eller ungdomsskole, noen har venner siden barnehage, mens noen får gode venner på vgs eller på unversitetet. Av og til er det slik at flytter, bytter bosted, skole, jobb og hus, og da mister vi venner og trenger nye. Jeg er en person som slet veldig mye med å få venner på skole, men ble utrolig flink som voksen. Her kommer det tips fra meg til hvordan du kan få venner i voksen alder. Jeg skrev her i tittelen “venninner” fordi at jeg er ei jente og vet hvordan jenter får venninner, kanskje det er noe annerledes for menn, men håper mine tips blir nyttige for alle.

 

Vær aktiv i lokalmiljøet

Det er det viktigste tipset om du flyttet nylig eller byttet bosted. Vær aktiv, delta i fellesaktiviteter, hils på folk. Slik kommer du overens med flere som kan bli dine venner på sikt.

 

Meld deg i grupper på Facebook

Det finnes flere grupper for å finne venner på Facebook. For jenter finnes det grupper som heter “Hey, girl” som har som mål at jenter skal finne seg venninner.

 

 

Tau Stavanger

 

 

Skaff deg en spennende hobby

Slik treffer du flere med samme interesser, og det er det vennskap ofte baseres på. Gode eksempler er turgåging, strikking, dans, matlaging.

 

Vær aktiv i sosiale media

Som person som er aktiv i sosiale media, opplever jeg ofte at folk tar kontakt. Slik kan du utvikle relasjoner og finne venner. Skaff deg gjerne instagram, tiktok, snapchat ol for å kommunisere med folk.

 

Dra på arrangementer og kurs

Det finnes mange offentlige tilbud og arrangementer hvor man får mulighet for å bli kjent med folk. Det er ganske enkelt, du får bare være litt sosial. Om jeg klarer dette med angst så vil mange klare det samme.

 

Har du noen tips til hvordan man kan skaffe venner i en voksen alder?

 

signature lena

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.