DETTE VAR LITT SKUMMELT

Categories Hverdagen

lenalykke

 

Gårdagens tilstandsrapport: vi har vært på tur til Skråtårnet i Hillevåg. Jeg må bare innse at jeg bor her i seks år og har ikke tid til å studere Stavanger, Jæren og Sandnes. Første årene var det bare jobb-hjem-jobb og jeg hadde ikke tid til øvers for å utforske områdene her. Nå begynner jeg sakte, men sikkert utforske mer. Så i dag ble turen til dette tårnet.

 

 

Skråtårnet hillevåg
Skråtårnet

 

Skråtårnet ble bygd i 1984 av oljeselskap som ville bevise at de kan bygge sementbygninger som står på skrått. Dette var slags “forberedelse” for bygging av oljeplatformen Troll (veldig kjent her i området). Tårnet ble brukt som sementlager frem til 1994 og nå brukes det som møtelokaler og kafe. Tårnet er 50 m høy da.

 

lenalykke
Meg på tur, aldri sur
Hillevåg Stavanger
Hinnaparken i stavanger Her vil jeg gjerne kjøpe en leilighet
Skråtårnet hinna
Utsikt over stavanger

 

I går dro vi dit på kafe. Vi hadde flere ting som ikke spilte med på laget: det regnet og heisen var stengt akkurat da vi kom dit så det ble ei lange trapp opp.

 

Date egon
Date på Egon <3

 

Ikke at jeg ikke gidder å gå i trapper, men høydeskrekk utfordres skikkelig når trappen er gjennomsiktig nesten og vibrerer masse i vind. Så det ble litt skummelt. Ellers ble det litt bakst og deilig middag på Egon i Stavanger etterpå.

 

Så dagen ble kjempefin <3

 

Håper helga deres var fin fin 🙂 Klem fra meg

 

 

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.