Å VÆRE OFFENTLIG, MEN BESKYTTE PRIVATLIVET?

Categories Hverdagen

 

 

God mandag

Uken startet med masse ukoselige ting og mye stress. Dessverre. Jeg velger å tro at det er siste greier før livet tar amazing vending, jeg blir millionær og skal kose meg resten av livet.

Men i dag ble det jobb, mange telefoner og diverse greier.

Jeg sa også nei til intervju for VG i morges. Det var et kjempekoselig tema om å gå fra å være “evig singel” til et forhold, og jeg ønsket gjerne dele tips som hjalp meg.

MEN jeg ønsker ikke å dele private ting: slik som om jeg er i et forhold nå, min alder, og diverse detaljer. Om alderen skriver jeg mer i eget innlegg, og dette med forhold.

Flere av dere har sikkert fått med seg her at det er ikke noe jeg poster om. Det er fordi at det skjer endringer i min status, og jeg er ikke klar eller villig til å dele dette. For det første.

For det andre, tok jeg et bevisst valg om å IKKE dele fremover om mitt private liv, singel eller gift, men gjøre denne bloggen til MIN blogg. Bloggen som handler om meg, mine refleksjoner, oppskrifter, mote og tanker om livet og kjærlighet.

 

 

 

Men det virker så vanskelig å kombinere blogger status og det å være litt tilbakeholden om sitt private liv. Det virker som om det blir vanskeligere å skaffe interesse om man ikke deler så mye. Derfor er det så vanskelig å kombinere disse to tingene. Uansett har jeg tatt bevist valg å poste så lite som mulig. Derfor kanskje kommer det noen oppdateringer i ny og ne, men alt forblir diskre. Jeg har dessverre negative erfaringer med å dele mye av mitt liv og mine nærmeste.

 

Hva er deres tanker rundt dette? Kan man være lite åpen om privat liv og allikevel være en offentlig person som fanger interesse?

10 kommentarer

10 thoughts on “Å VÆRE OFFENTLIG, MEN BESKYTTE PRIVATLIVET?

  1. Jeg synes i alle fall at det ikke er noe vanskelig å IKKE fortelle eller utlevere noe særlig om familien, samboer. Jeg synes likevel jeg klarer å vise hvem JEG er 😊

  2. Jeg er jo definitivt blant de som er minst privat på bloggen, da meg og mitt liv i utgangspunktet ikke var ment som en del av konseptet i det hele tatt. Nå har det imidlertid utviklet seg sånn at bloggen favner om et langt bredere spekter enn det jeg så for meg ved oppstart. -Og her kommer jo dette med meg sssom person inn i bildet.. Meg og min hverdag er jo fremdeles langt unna noen domminerende faktor på bloggen, men jeg har jo etterhvert skjønt at det selv i min målgruppe finnes en viss interesse for å bli kjent, så…
    Men non the less, er det behovet for en ‘stemme’ i saker av betydning som er driven i bloggingen for min del, samt at det også har utviklet seg en greie der jeg syntes det er artig å presentere sånt som i utgangspunktet er hverdagsligheter man knapt legger merke til fra en annen vinkel enn de vanligvis fremstår. Og om så jeg hadde ønsket å presentere meg som person for verden, ville dette innebære en målgruppe som var hinsides lavmåls *hahaha*. Men uansett, er bloggen blant de tingene i livet som er mitt, og mitt alene.
    Svaret på spm. ditt, er m.a.o at jeg ser det snarere som en fordel enn en ulempe at en ikke baserer hele driten på hva som måtte firegå i ens egen andedam. For meg har det å få en bildeserie av sånt som en baguett en spiste til lunsj nada interesse. Det er rett og slett nødt til å være innhold av en viss substans for min del 😉

  3. Du kan jo skrive litt fra din oppvekst. Hva er forskjellene på Russland og Norge? Det trenger ikke være negativt, det er bare forskjeller. Som at det lages mat på mer råvarer i Russland er jo vanlig, var det i alle fall. I senere tid er det blitt samme masseproduserte maten i Russland som i Norge, så vidt jeg forstått. Hva er det, om noe, du savner fra Russland som ikke finnes i Norge? Hva var det du likte i Russland? Hva er det du liker ved Norge?

    1. jeg føler at jeg skrev veldig mye om dette. Russland er ikke så populær nå heller så jeg vet ikke om folk ønsker å lese om dette

      1. Nie, ja, du har kanskje rett i det. Plutselig skulle alle boikotte Freia, helt uten å tenke seg om. Og så, når det ble tenkt, så så folk hvor dumt det hele var. M-mm, jeg har fått med meg at du har skrevet om Russland en gang i blant, men ikke så mye. For min del kunne du gjerne skrevet mer. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.