ANNONSERE GRAVIDITET PÅ BLOGGEN

Categories Mammalivet
svart hvit oufit
Det kommer mange spørsmål på Insta og bloggen om jeg er gravid og hvordan dette går. Jeg skjønner at flere stiller slike spørsmål siden jeg er veldig åpen om mine helseutfordringer som gjør det vanskeligere å bære frem et barn.
Jeg har ikke snakket med mannen om dette enda, sånn på alvor. Men jeg vet at han liker så absolutt ikke å brette livet sitt ut i sosiale media. Så om han er med på bloggen, så det er ikke veldig frivillig. Derfor mest sannsynlig vil jeg ikke annonsere graviditet på bloggen og Instagram. Jeg vil enten gjøre dette senere (gjerne etter uke 27) eller etter fødselen.
Jeg vet at mange oppdaterer om sin graviditet uke for uke, det har jeg kjempelyst å gjøre, men kanskje etter fødsel. Jeg er noe overtroisk og det føles ubehagelig å snakke om barnet som er ufødt. Jeg kan ikke forklare dette. Jeg føler at barnet er så skjørt og ikke kan velge selv. Derfor blir det ikke oppdateringer uke og uke, men senere legger jeg gjerne ut noen bilder og skal skrive om MEG og hvordan JEG følte meg.
En annen sak er at folk ofte ikke eier folkeskikk og kan komme med upassende kommentarer og spørsmål, f.eks at magen er for stor, eller for liten. Sånt vil jeg ikke oppleve og stresse meg opp. Jeg får nok stress fra før og mye å tenke på i denne graviditeten.
Vi ble enige om å ikke utlevere barnet på bloggen. Ikke skrive alt mulig og ikke poste bilder i massevis. Jeg vet at mange igjen gjør dette, og jeg blir nok veldig stolt av mitt barn og vil gjerne vise hen, men det blir ikke noe baby blogg eller baby instagram, det er sikkert.
Vi blir åpne om vi tar ivf, det tror jeg er viktig for mange kvinner der ute. Det er noe som bør normaliseres. Jeg forteller om hele veien min også. Fordi at jeg føler det er viktig for følgerne mine.

Så det var tanker om dette. Hva synes dere? 

signature lena
11 kommentarer

11 thoughts on “ANNONSERE GRAVIDITET PÅ BLOGGEN

  1. Tenker det er viktig å gjøre det som føles riktig for begge to tenker jeg 🙂 Man må få beholde litt privat, og dele litt hvis man vil 🙂

  2. Jeg ville vel iallfall latt en eventuell graviditet forbli ‘hemmelig’ inntil uke 13 (eller hva nå det er rundt denne tiden som markerer enden på perioden det som oftest går galt), om jeg var deg. Slik jeg har lært deg å kjenne, tror jeg det kan bli en i overkant ekstrabelastning dersom det verste skulle skje, og du ble nødt til å forholde deg til dette i offentligheten på toppen av det hele.. <3

  3. Det som føles riktig å gjøre, er det riktige å gjøre for deg <3 Skjønner at det kan være stressende med kommentarer om det ene og det andre. Ihvertfall når man vil unngå så mye stress som mulig, krysser fingrene for deg <3 Klem

  4. Bra du vil holde barn unna bloggen. Ufrivillig eksponering for andres klikk og likes.. uffameg, vært mange bloggere gjennom tiden som har brukt barna sine. Med det sagt, lykke til ❤️

  5. Da må du i så fall lage masse fotoseanser med moteantrekk på forhånd og legge ut etterhvert, for ellers vil folk lure på hvorfor det plutselig ikke er noen flere helportrettbilder av deg på bloggen 😉

    Det er flere som skriver for seg selv etterhvert og publiserer i ettertid. Ønskemamma gjorde det da hun ble gravid med datteren sin.

    1. Skal nok finne på noe. Men kanskje det ikke vises før uke 27 heller. Det gjorde det ikke første gang og nå jobber jeg med magemuskler og styrker dem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.