RUSSISK IS MED SVISKER

Categories Hverdagen

Beige genser

På mandagen kjørte vi Irina på dans og stakk innom den russiske butikken i Lagårdsveien i Stavanger. Eller det blir feil å kalle den for russiske fordi at det er maten der fra hele Øst-Europa, men alt i alt kaller jeg den for «russiske butikken».
Russiske butikken
Russiske butikken
Vi tenkte å spise litt is, og jeg valgte sjokolade is med svisker. Ja, du leste rett: is med svisker. Russisk is kan være så forskjellig i smak. Alt mulig du kunne forestille deg. Samt masse forskjellig mat og søtsaker. Derfor elsker jeg denne butikken så mye.
Russisk is
Is med svisker
Kanskje det er en rar kombo for en norsk person, men for meg som er russisk er dette ganske normalt. Vi kan godt spise is med sviske og rosiner og det er ikke sjokkerende for noen.
Beige genser
Været er fantastisk i Stavanger for tiden, så det ble en liten fotoshoot ute også. Så satt vi og spiste isen da. Det var veldig koselig. Mannen valgte vanlig sjokolade is fordi at han ikke stole på is med svisker.

Kunne dere finne på å smake is med svisker?

signature lena
8 kommentarer

8 thoughts on “RUSSISK IS MED SVISKER

  1. Om jeg kunne ha spist sviske-is?..
    – Nei (haha)
    Her i Norge, var svisker vanlig som dessert og snacks i gamle dager, men ikke nå. Hvorfor det forsvant, vet jeg imidlertid ikke.. Men jeg tror nok det er noe en må bli vant med fra en er liten, og ikke noe man venner seg til med årene.. 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.