AVHENGIG AV Å BRUKE PENGER!

Categories Hverdagen

urbant stavanger

 

 

Vi dro til Stavanger i går for å ta noen bilder, levere gensere til min venninne og Irina satt på til en venninne på besøk. Mens jeg vandret i gatene fikk jeg sterk lyst på cafe latte eller en matbit. Dette skjer meg hver bidige gang da jeg er ute i Stavanger!
Samme skjer med meg når jeg er ute på butikker eller bare går meg en tur ute i byen.
Jeg tenker at en slik trang etter å bruke penger ligner på narkotisk avhengighet eller sukker-avhengighet. Jeg må liksom bare. Får sånn boost og glede som ligner rus.
urbant stavanger
har kjøpt fine kaffekopper med tekst for 20 stk for 50,- og velger å lage kaffe og te hjemme og ta det med meg
Jeg satt meg ned for noen uker siden og laget budsjett etter jeg oppdaget at jeg bruker for mye penger på unødvendige ting. Så nå må jeg bare stå på, spesielt når det er ikke verdt det å kjøpe kaffe hver gang man er i byen. Jeg drakk latte før jeg dro så thats it. Målet mitt er å lære meg å kose meg ute uten å bruke en formue på diverse mat eller shopping.

Har dere slike utskeielser eller klarer å motstå fristelsen av å bruke penger unødvendig?

 

 

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “AVHENGIG AV Å BRUKE PENGER!

  1. Hehe jeg bruker som regel penger når jeg er ute, men nå er jeg aldri ute pga pandemien. Så det har gått mye i netthandel. Det er jeg flink til. Sier til meg selv at jeg ikke trenger det, men jeg ender allikevel opp med å kjøpe ting uansett. Det er jo så lett. Man trenger ikke gå ut døra for det kommer jo hjem til deg. Så ja, jeg forstår det godt.

  2. Jeg er nok litt som deg, må fort kjøpe noe ja. Ikke så store ting alltid, men ofte litt latte her og en neglelakk der eller annet. Jeg føler jeg har råd til det nå, så det er greit. Den lille “lykken” det gir meg er verdt det. 🙂 Blir ikke blakk av det, for jeg bruker veldig lite penger på annet “tull”. Ikke røyker jeg og ikke drikker jeg. Sparer mye på det 🙂

  3. He, he, shoppingterapi er et velkjent fenomen, ja. Noen ganger er det bare uskyldig moro, men det kan fort bli en avhengighet. Når jeg kjenner på det, skrur jeg igjen kranene helt, men da unngår jeg også å gå i butikker – ellers blir jeg bare frustrert. Ingen vits i å utsette seg selv for fristelser om man ikke må. Da lar jeg det heller gå sport i å finne fram ting fra skuffer og skap hjemme som jeg nesten hadde glemt at jeg hadde. Det gjelder også mat.

  4. Bor såpass langt fra sivilisasjonen og må kjøre nesten to timer for å finne noe annet enn en mstbutikk. Blir derfor ikke så ofte jeg kjøper noe som helst utenom nødvendige matvarer. Men eg jeg på bytur, bkir det både cafebesøk og shopping.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.