BARE EN BLOGGER

Categories Livet som det er

lenalykke

 

God kveld

Her ble det en lang dag på meg. Jeg var på jobb og så hos tannlege, så måtte jeg legge meg nedpå om kvelden siden jeg var helt utslitt.

Men i dag leste jeg noe som fikk meg til å koke ( dette er ikke så enkelt å gjøre i det siste siden jeg gir blaffen i det meste).  En kjent kjernefysikker, dame som har PhD i kjernefysikk, ble nylig kalt for en blogger på konferanse. Bare fordi hun har en blogg på fritiden.

 

 

Jeg lurer på om en mann skulle fått samme presentasjon?

Dette er det første jeg stusser på.

Det andre er ; hvorfor ei dame kan ikke være dollete og snaisen, moteriktig og opptatt av utseende og samtidig være en solid forsker?

Hvorfor lever vi i stereotyper?

Den tredje jeg lurer på er hvorfor når man har en blogg så blir man oppfattet utelukkende som “blogger”, selv om man har mange titler, solid utdannelse og god karriere utenom blogging?

Så sist, men ikke minst; hvorfor er det skammelig å være en blogger?

Hvorfor kan ikke det tenkes en gang at en blogger kan også være fagperson? Står ikke vi for mangfold i samfunnet? Eller det er bare bløff?

 

 

 

Hva tenker dere om fordommer i vårt samfunn?

Jeg vil også spørre mannlige bloggere om de møter samme type fordommer?

 

God natt fra meg:)

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “BARE EN BLOGGER

  1. «Står ikke vi for mangfold i samfunnet? Eller det er bare bløff?» Det er bare bløff, venstrepolitisk bløff. Og ja, mannlige bloggere møter samme fordommer når det kommer til blogging. Bare tåper er bloggere 😜

  2. Ble så til de grader provosert bare av å lese innlegget! Jeg mener.. Hva f.. er det den her fyren tror han er, liksom!?
    Samtidig er det nesten så jeg må berømme mannen for det er unektelig en prestasjon å klare å drite seg så til de grader ut på hele 3 områder i en eneste forbannet setning!.. 🤬

  3. Det var ment som en spøk.

    “Bø var ikke selv til stede da Rose ble introdusert, men forklarer at man forsøker å ha en litt humoristisk vri på denne konferansen.

    – Her har det nok slått litt feil ut, sier han og legger til at de gjerne vil invitere henne igjen og «introdusere henne ordentlig».”

    Men ja, greit å åpne med det som en spøk, for så å introdusere henne ordentlig.

    Med det sagt:
    “Rose peker på at hun har drevet en blogg i mange år. Hun har også kalt seg selv «rosablogger».

    – Jeg har eid den tittelen, men jeg har alltid vært rosablogger og kjernefysiker og har brukt det som en kontrast.

    Rose understreker at det er helt greit at det blir nevnt at hun også er blogger.”

    Med andre ord, jeg er ganske sikker på at hun hadde syntes det var helt greit å spøke om at hun er ei blogger, hvis en også hadde lagt til, “neida, hun har også en doktorgrad i kjernefysikk, her er hun, gi en stor applaus for Sunniva Rose!”.
    Men ikke alle er så flinke til det sosiale. Særlig ikke i slike settinger (mange med doktorgrad som er litt stive og har en egen form for humor).

    1. jeg er ganske sikker på at ingen mannlig forsker skulle like slik “spøk”. Når hun selv sier at dette er ikke greit så er dette ikke greit. Det er ikke på sin plass å gaslighte henne og skrive at dette var spøk

      1. Men ut fra kommentarene som var under NRKs artikkel om saken på FB så ble de mannlige også spøkt med slik. Hun var ikke der under hele forelesningen, derfor fikk hun ikke med seg det. De har lovet å forandre slik at det blir lagt til en seriøs setning på slutten der, som jeg skrev.

  4. Man kan helt klart være blogger og samtidig mange andre ting.. noen ser nok på blogg som noe “tåpelig”..men blogg er fin inspirasjon syns jeg… Fine bilder her hos deg , som alltid <3 God helg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.