Hvorfor er det så mye bitching i kvinnegrupper?

Categories Blogg
bitching
I går skrev jeg om at jeg ble skikkelig angrepet i kvinnegruppa på Facebook. Det er ikke første gang og er noe jeg ble vant til. Dette gjør meg faktisk trist, fordi at jeg har enda til gode å finne en kvinnelige gruppe hvor det skulle vært null bitching og angrep på hverandre. Denne gruppa er altså det sykeste jeg har sett, siden admin går og angriper medlemmer ved å true dem. Jeg fikk følgende beskjed i det jeg opplyste om at jeg ønsker å slette min post.
«Bare gjør det så skal du se hva som vil skje med deg!»
Jeg vet ikke hvordan dere mine lesere opplever slik beskjed, men jeg personlig ble redd. Om noen sa det face to face til meg så skulle jeg gått til politiet. Men denne damen har vel aldri tenkt over at vi kan ikke slenge trusler rundt oss, ikke bare på privaten, men også på nett. Så jeg valgte å melde meg ut for ærlig talt har jeg nok dritt i livet mitt for så å finne på å bade i andre sin dritt på nett.
Etter jeg dro fikk jeg melding fra venninne som befinner seg i samme gruppa om at hun også vurderer å melde seg ut pga at damene i gruppa ikke klarte å gi seg, selv etter jeg slettet innlegget mitt og forlot gruppen. Det ble skittkasting big time. Uten at admin grep inn og stoppet mobbingen.
Jeg lurer på hvorfor er det slik? Hvorfor er det så mye bitching i kvinnelige grupper? Jeg blir ofte med i krangel da jeg er en slik person som blir lett påvirket av andre sitt humør. Skjønner vi ikke at våre jenter er akkurat som oss? I det vi skriver og snakker om mobbing og bitching blant ungdom, så bør vi først og fremst se på oss selv. For det er av oss våre døtrene lærer det!
Ikke greit jenter! Skjerpings til oss alle. Punktum.
signatur
12 kommentarer

12 thoughts on “Hvorfor er det så mye bitching i kvinnegrupper?

  1. Nei, sånt er lavmål, og sånt hopper jeg glatt over hvis jeg ser det. Lar meg ikke påvirke til å bli med. Blir bare lei meg.
    Jeg har selv vært med i grupper på facebook som har blitt litt uggne etterhvert. Og deretter meldt meg ut. Jeg er ikke der for å krangle og bivåne uro. Men damer er fæle til sånt egentlig. Jeg kan ikke skjønne hvorfor?
    Jeg er vel fortsatt med i en gruppe, men jeg har ikke kikket inn der på veldig lenge, så jeg aner ikke hva det går i lenger. Jeg mistet interessen.
    Men det er jo helt klart at når man provoserer, så får man høre det 😉 Det er vel det som er greia tenker jeg 🙂

  2. Uttrykket ” kvinne er kvinne verst” stemmer noe så innmari.
    Dr*t i dem, ville datter sagt. Gi blaffen i dem, er mer mitt uttrykk. 😁

  3. Ikke vært med i noen slike grupper.. Jeg kan ikke skjønne at folk har behov for å “bitche”..jeg holder meg unna krangler så sant det er mulig, og som regel er det mulig..hehe….Trusler som du fikk er jo aldri ok.. Ønsker deg ei fin ny uke <3

  4. Selv om jeg har det med å bestandig måtte si meningen min, går jeg av prinsipp aldri inn i det jeg betrakter som krangler på nett. Krangler vil for meg si når folk kommer med uttrykk som ‘Du må jo være helt blåst i hodet’ o.l.
    Sånt gidder jeg bare ikke begi meg inn på, da det ikke fører til noe som helst. Jeg rett og slett bare ignorerer de, og var jeg deg, ville jeg endt medlemskapet i gruppen pronto, og antagelig blokkert de som slang dritt. Var det ekstra ille, ville jeg også vurdert og rapportert de. Det skal ekstremt mye til før jeg rapporterer noen, men var det som ble ytret slik at det kan få negative følger (som f.eks i forbindelse med jobb) for meg for livet mitt, ville jeg ansett det som nødvendig.
    Husk: Det er faktisk lovforbud mot å sverte folk her i landet..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.