AS Tastaturheks og lite kvalitet på bloggposter

Categories Blogg
bloggposter
I går leste jeg kommentarer på bloggen til ei ung fin dame hvor hun skrev at hun ikke gidder å poste bare for å poste, og kjenner at behovet for å levere noe “perfekt” til leserne sine er der. Derfor droppet hun bloggen helt idet hun lå syk med influensa fordi at hun ikke kjente at hun har krefter og overskudd for å servere plettfrie bilder og gjennomtenkt tekst.
Dette var litt synd, tenker jeg. Fordi at hun, denne flotte bloggeren postet at hun ligger der med influensa og lagt ved vanlige uretusjerte bilder, så skulle hun helt sikkert fått flere lesere. Fordi at det er normalt å vise at du er menneskelig. For min del så skulle det vært positivt å se at den som jeg følger har et helt normalt liv, akkurat som meg og deg.
Annen ting er hva hun mener med “bare poster”. Jeg har nylig fått en slik kommentar selv, at jeg poster noe kort og lite gjennomtenkt av og til. Jeg tenker at det er flere hundre tusen bloggere der ute og det skulle blitt fryktelig kjedelig om alle fulgte samme oppskrift. Det er bare bra for lesere at det finnes så forskjellige måter å blogge på. Jeg har en personlig blogg. Så jeg ikke sitter her og representerer noe AS Tastaturheks. Jeg blogger fra hjertet og av fri vilje. Jeg ser på bloggen min som en dagbok hvor det kan naturligvis oppstå både korte og lange tekster, gjennomtenkte eller bare hverdagslige. Jeg ser på bloggen som album også hvor jeg kan stappe inn bilder. Så det er noe en velger selv,
Hva bruker dere bloggen til?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

14 kommentarer

14 thoughts on “AS Tastaturheks og lite kvalitet på bloggposter

  1. Jeg bruker den ganske likt deg. Av og til har jeg gjennomtenkte innlegg, noveller, dikt, gode fotoer, tegninger eller mer innlegg i kåseri-form om et spesielt tema. Andre ganger har jeg lyst å bare fortelle hva jeg holder på med i hverdagen. Eller å vise bilder fra en fotoshoot. Jeg tror på variasjon jeg 🙂 Liker det best selv, og det gjør at JEG koser meg med min blogg i alle fall 🙂

  2. Jeg liker litt varierte og enkle innlegg..både å lage selv og å lese hos andre ! Lange innlegg med viktige temaer leser jeg heller i aviser enn på blogg.. Koselige bilder og litt “hverdagsinspirasjon” er fint 🙂 Syns du har fine innlegg og flotte bilder <3

  3. Jeg er enig med deg, har man en personlig blogg, så er det godt å se mennesker på godt og vondt. Det er jo slik man blir “kjent” med sine blogg venner 🙂 Alt MÅ ikke være perfekt, for uansett hvordan vi vrir og vrenger på det, så er det ingen som er perfekte, men vi er bra nok for det ❤

  4. Noen ganger har jeg tenkt, andre ganger får jeg et humoristisk innfall, for eksempel i dag da rotta titta opp fra garnkurven 😀 Jeg har en høyst personlig blogg og har posta i mot- og medvind og det virker som om leserne liker det.

  5. Om man krever av seg selv at alle innleggene skal være perfekte, da har man fått det som yrke, og det er noe annet enn en hobbyvirksomhet på si. Og jeg er helt enig med deg i at leserne ønsker forskjellige ting. Noen foretrekker hverdagsglimt fra det “virkelige livet”, mens andre elsker glansbildene. Jeg syns man skal være tro mot seg selv og sin egen stil. Om man ikke selv trives med bloggingen, blir det ingen fritidsaktivitet som vil vare i lengden.

    1. helt enig, og det at influenserne fikk så stor verdi i reklamebransjen nå er nettopp fordi dem er levende og ekte og da er det lettere å selge varer.

  6. Jeg hadde ikke orket å blogge hvis alt skulle være perfekt. Det ville vært et slit. Den nakne sannhet er at ingenting er perfekt, så hvorfor strebe så fælt?
    Jeg foretrekker selv å lese litt uperfekte blogger. Der hvor alt kommer fra hjertet på en personlig og fin måte. Da er det kos å lese blogg ♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.