Ja, jeg trener med sminke på!

Categories Mote og Hudpleie
trener
Jeg vet ikke hva tenker dere, men jeg blir fryktelig trist når jeg leser krasse kommentarer fra bloggere og treningseksperter som gjør narr av folk som trener med sminke på. Det menes at man skal ikke trene med sminke fordi at dette både dumt og uhygienisk. Det er ganske skadelig for huden også, dette er noe jeg har full forståelse for. Men altså jeg er en av dem som trener med sminke!
Det er jo derfor dette skjer: Jeg er redd for treningssentre og det å komme på trening har en skyhøy terskel for meg. Der vandrer det fit og fine folk som ser fantastisk ut. Ikke bare på kroppen, men også i ansiktet. Jentene med freshe kinn og lange øyenvipper, og tykke lyse fletter. Jentene som kan løfte og løpe. De som får meg til å føle meg helt dritt ut.
trener
Jeg har skrevet før at jeg har masse issues med huden min. Så det å stå der slapp og svak med litt hengemage og massevis av kviser og arr i ansiktet (i tillegg til rynker) er ikke bare bare. Nå gidd jeg ikke høre på at jeg er sykt flott uten sminke eller må akseptere meg selv slik jeg er, Det har jeg sagt før, jeg føler meg ikke greit. Om litt sminke hjelper på så ser jeg ikke problem å bruke det. Dette vil gjøre at det blir lettere for meg å komme meg på treningssenteret og gjennomføre treningsøkten. Det er liksom “masken” min.
trener
Tidlig om morgenen (for meg som B-menneske “tidlig” betyr rundt kl 10) eller sent om kvelden (mellom 21-23) kan jeg godt å finne på å trene uten sminke da det er lite folk der. Ellers må jeg ha den på. Så jeg setter pris å ikke bli omtalt negativt eller bli mobbet for dette. Just saying!
Trener dere med eller uten sminke på?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ja, jeg trener med sminke på!

  1. Jeg kan godt tenke meg at de som kritiserer sminke i treningsrommet, mistenker en for å være mer interessert i å sjekke opp folk enn å trene … Selv hadde jeg store problemer med utslett i ansiktet da jeg var i 20-årene, og da nektet jeg i en periode å vise meg uten sminke for noen andre enn mannen min, så jeg forstår deg godt. Uansett er det ingen andre som har noe med det – vi må slutte å blande oss opp i hva andre gjør hele tiden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.