DERFOR LYKKES DU MED DATING SOM ALENEMOR

Categories Finne den rette
Alenemor
Dette innlegget er inspirert av en kommentar til mitt forrige innlegg om damer med høye krav. Det som forskning viser er visst det at alenemødre klarer seg bedre enn single barnløse damer når det gjelder dating. Dette er ikke noe nytt for meg siden jeg har alltid visst det.
dating
Nå går jeg ikke inn på forskningen, men ramser opp mine synspunkter om dette. Du lykkes med dating som alenemor fordi at:
Du setter pris på din tid
Som alenemor har du ikke all verdens tid å disponere, derfor bruker du tiden fornuftig og ikke kaster den bort på hva som helst og hvem som helst. Derfor velger du med omhu hvem du skal date og hvem som er verdt tiden din.
Du er ikke redd for forpliktelser
Du har allerede tatt på deg den største forpliktelsen i ditt liv, så du er ikke redd for flere. Samtidig velger du fornuftig hva du er med på. Dette gjør at du er mer klar for familie enn dem som ikke har barn og ellers store forpliktelser i livet.
Mamma
Du er vant å gi omsorg
Det å gi kjærlighet og omsorg til de andre er veldig tiltrekkende egenskap på datingmarkedet. Du er vant til å gi omsorg og ikke strever med å dele deg selv med de andre eller gi rom til et annet menneske i ditt liv.
Mamma
Du har rutiner
Barn gjør oss mer disiplinerte og det er vanlig at man får gode rutiner i livet først når man får barn. Det er en veldig bra egenskap og er med på å tilføre livet stabilitet. Det er mer sjanse for at en dame med barn alltid har mat i kjøleskapet og oversikt over egen økonomi enn dame uten barn (her generaliserer jeg ikke, det finnes alltid unntak).
Ingen panikk 
Du har ikke lenger biologiske klokka siden du har et barn allerede. Eller til og med flere barn. Joda, man kan kjenne på kroppen at tiden går og man kan ønske seg barn asap siden mannen er barnløs for eksempel, men allikevel, du er sikret og det er ikke så panisk lenger om det ikke blir flere barn på deg.
Enig med mine punkter? Hva synes dere om forskningen?
signature lena
6 kommentarer

6 thoughts on “DERFOR LYKKES DU MED DATING SOM ALENEMOR

  1. Hmh, jeg kan ikke bekrefte, eller avkrefte. Jeg er ikke en alenemor…
    Men jeg blir alltid glad når folk kommer med gode tanker og refleksjoner. Flott, Lena! 😊

      1. Jeg vet ikke, det avhenger av hvem det er. Altså, barn er jo en del av henne i så fall. Liker jeg henne så er barn/-a noe som bare er en del av den “pakken”.

    1. Åh, men der er en ting jeg tenkte på, men tydeligvis likevel klarte å glemme. Flere av de kvinner jeg har pratet med som er selvvalgt enslige mødre har sagt at det har vært lettere å date i etterkant av å ha fått barn. For før det så har det alltid vært en tanke som har gnaget i bakhodet, “vil han være en god far til mine barn?”. Etter å ha fått barn er det lettere å fokusere på det å finne en mann som en passer sammen med, har jeg fått høre.
      Kanskje det er med på å gjøre det lettere for enslige kvinner å finne kjærligheten? Fordi fokus ikke er på, “kunne jeg tenke meg å få barn med han?”. Hmmm…

      1. jeg var livredd å finne noe pervo som kunne skade mitt barn at jeg var selvvalgt singel i 10 år. så nei dette her passer ikke til meg hvertfall.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.