DET ER NOE JEG MÅ OPPKLARE

Categories Blogg

stavanger outfit

I dag da jeg våknet fikk jeg lyst til å oppklare noe her på bloggen. Det er slik at jeg får spørsmål på innboksen min både på snapchat og Instagram om hvordan livet mitt er så lett og koselig. Hvordan rekker jeg å lage så mye mat, hvordan finner jeg tid til å dra på kafé så ofte og om jeg jobber i det hele tatt.
Så jeg føler for å forklare at ja, jeg jobber. Jeg jobber faktisk ganske mye og nei, det er ikke alltid jeg rekker alt jeg ønsker å rekke i løpet av dagen.
Jeg lager mye mat ja, men mat skal vi ha. Det er viktig å være mett og fornøyd for å fungere. Ellers så er livet mitt helt vanlig. Jeg prøver å fokusere på det positive og viser dette i mine sosiale media. Dette betyr ikke at alt i livet mitt er så lett og koselig. Men det er det positive jeg velger å dele.
høsten stavanger outfit
høsten stavanger outfit
Jeg håper at flere leser dette nå og slutter å være sinte på bloggere som virker for positive i sine sosiale media. Det er det de velger å dele, men sosiale media er ikke hele livet.

 Det er viktig å huske på. 

 

 

signature lena

10 kommentarer

10 thoughts on “DET ER NOE JEG MÅ OPPKLARE

  1. For mitt vedkommende, er det så enkelt at jeg ikke følger/besøker sider jeg opplever som giftige for meg.
    Når det er sagt, kan jeg for så vidt skjønne at de som utgir seg for å være personlige bloggere, og innholdet dermed går på hva de fyller dagene sine med kan bli giftig dersom det skapes et bilde av det perfekte, bekymringsløse liv.. – Spesielt dersom det blir mange av de, slik at denne perfeksjonen ikke lenger kan unngås, og later til å eksistere overalt unntatt hos en selv.
    I ditt tilfelle, kan jeg imidlertid ikke skjønne denne koblingen, for din blogg er jo ingen dagbok! Jeg mener.. Det er jo en vesensforskjell i det å dele et kafébilde som en del av hva en har gjort i løpet av dagen, og et tilsvarende bilde under overskrifter som f.els; ‘Ti ting å gjøre på hjemmeferie’ eller ‘Nytt antrekk’ *hehe*

    1. jeg skjønner at flere kan trigges, men det var mitt valg å ha positiv blogg. Jeg slet mye med angst og depresjon og ønsker å skrive om noe fint og positivt.

  2. Veldig enig med deg 😊 Livet er utafor sosiale medier. Jeg velger også positivt fokus, fordi det gjør meg gladere. Får det ikke noe bedre her i livet av å grave seg ned (og andre) i “grums”. Liker bloggen din godt som den er nå jeg. Blir glad av den 😊

  3. Ikke alle bloggere viser “glam og glamour”, mange som fokuserer på utfordringer de har. Som utbrenthet, livet som kreftsyk osv. De fleste velger å blogge om en del av livet de lever. Du skriver feks lite og ingenting om jobben din, men andre kanskje bare fokuserer på det. Avhengig av type jobb selvfølgelig.

    De som skriver om det positive, har ikke bare superfine dager, de velger bare å ikke å skrive om lange arbeidsdager og overtid, unger med spysjuke, krangling i hjemmet. Det betyr helller ikke at den som blogger om helseutfordringer ikke har fine dager og fine opplevelser. Verden er ikke bare svart eller hvit, og det bør folk skjønne når de leser blogger, reportasjer eller intervju av, om eller med mer eller mindre kjente personer.

      1. Du vet det og jeg vet det. Men ikke alle som ser ut til å skjønne at en som skriver om positive ting, ikke også kan være sliten, jobbe overtid og ikke bare drikker kaffe på kaffebarer. Det var poenget mitt. De må ikke henge seg opp i det lille en blogger eller instagrammer velger å dele av livet og tankene sine, for det er ofte bare en brøkdel av døgnets 24 timer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.