DETTE ER JEG AVHENGIG AV

Categories Matlaging, SøndagsFrokost

frokost

Søndagen her og jeg har mekket meg en vakker frokost. Jeg tror at jeg er avhengig av at maten ser estetisk ut. Jeg har laget ny sunn variant av dessert som jeg snart deler her.
Så her jeg ordnet pent på bordet og er klar for å starte dagen.
Så lenge jeg husker meg selv så har jeg vært slik. Jeg elsker å ha det pent på bordet og at maten ser pent ut. Mamma fortalte at da jeg var liten så ville jeg ha det fineste servise når jeg satt og spiste. Jeg husker mamma og pappa kjøpte meg fint porselen lekeservise slik at jeg kunne ha te party.
frokost
Som liten hadde jeg dårlig matlyst og nærmest spisevegring da foreldrene ikke klarte å få mat i meg. Jeg tror at jeg fikk traume i sovjetisk barnehage hvor barnehagetantene som var irriterte av meg som satt timesvis ved bordet kvelte suppe rett på meg som “straff” og tvang meg gå i skitne klær som luktet suppe resten av dagen. Utrolig nok har jeg ikke “suppe-angst” den dagen i dag, men jeg sitter ekstra lenge med maten, liksom kroppen prøver å kompensere og gjenvinne kontroll. Det er da 35 år etter jeg var ferdig med barnehage.
frokost
frokost
Så lang vakker frokost er det beste jeg vet og er helt avhengig av. Derfor elsker jeg også hotellfrokost. Jeg poster flere vakre inspirasjons bilder og reels på Instagram med hashtag #vakkerfrokost så dere kan sjekke.

Hva spiser dere til frokost vanligvis?

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “DETTE ER JEG AVHENGIG AV

  1. Ja du er virkelig flink til flotte borddekkinger og maten din ser alltid så vakker ut❤ Jeg spiser 2 knekkebrød med ost på til frokost stort sett hver dag, ikke mye estetisk over det

    Ha en fin søndag

  2. Den barnehagen din var jo grusom.. uff, men frokosten din er lekker.. jeg kikker veldig godt eggerøre, røykalaks og nystekte minibaguetter 😜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.