DETTE ER MITT EGET ANSVAR

Categories Hverdagen

 

Det er første søndag i Advent og jeg ønsker å dele mine tanker her. Det er kjent for alle som leser bloggen min lenge at jeg har mislikt jul på lenge. Dette var noe jeg rett og slett gruet meg til.

Grunnen til dette er mine opplevelser fra over ti år siden. Da opplevde jeg den verste julaften i mitt liv. Siden da var Jul noe jeg gruet meg til. Noe jeg satt og ventet på og forventet at det skulle skje noe fælt.

På tross av at det var utrolig mange fine julaftener gjennom årene, valgte jeg å vende tankene mine tilbake til elendige ting jeg opplevde før. Istedenfor å finne glede og se fremover, snudde jeg meg tilbake igjen og igjen. For å gjenoppleve det fæle og ignorere alt det fine jeg fikk og skapt på disse årene.

I år innsa jeg helt plutselig at det er min oppgave og mitt ansvar å skape meg selv gode minner, å gjøre jula god for meg selv. Så det er det jeg gjør.

Hver dag i desember velger jeg å rette fokus på det jeg har fremfor det jeg ikke har, og oppleve takknemlighet istedenfor redsel og bitterhet.

Jeg ønsker å ta dere med på denne reisen og oppsummere jula senere. Jeg er sikker på at jeg får dette til. Husk at fortiden vår har makt over oss kun om vi tillater dette. Så jeg bestemte at min fortid kommer ikke å ødelegge min nåtid og fremtid lenger. Det er mitt mål.

Klem fra meg,

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “DETTE ER MITT EGET ANSVAR

  1. Dette høres SÅ lurt ut, og jeg er så enig. Vi får til det vi vil, det gjelder også det å skape seg en fin nåtid 🙂❤️Jeg heier på deg!

  2. Et fint mål å gå etter 🙂 Kjenner meg igjen i dette med at fortiden kommer og ødelegger…. og jeg lar den ødelegge. Så er det opp til oss – meg og deg – å ta tak og gjøre noe med det.
    Fint innlegg!
    God adventstid til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.