DETTE ER VELDIG RETTFERDIG

Categories Hverdagen

 

lenalykke solastrand

 

God torsdag,

 

i går leste jeg på Instagram om at mest rettferdige ting her i verden er tid. Vi alle får tildelt samme antall timer i døgnet og man skal ikke klage på at man ikke har tid mens andre har. Alt handler om hvordan du disponerer tiden som ble tildelt. Det er ikke noe som kan kjøpes for penger: selv når man ikke jobber og har godt råd, kan man velge å disponere tiden feil og ende opp med å ikke rekke noe, mens en som har tilsynelatende mye å gjøre velger å prioritere riktig og rekker “alt”.

 

I dag valgte jeg å ikke gjøre noe, sov frem til klokka 12:00 og rett og slett ikke fikk til så mye. Det er frustrerende og derfor ønsker jeg å gjøre mitt beste for resten av dagen. Nå blir det en tur til Stavanger, pakking og rydding på badet.

 

Hva gjør dere i dag? Er dere flinke til å disponere tid?

 

signature lena

 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “DETTE ER VELDIG RETTFERDIG

  1. Jeg er flink på MIN måte. Jeg gjør det jeg vil, og hvis jeg ikke har gjort så mye fornuftig, så bryr jeg meg ikke så mye om det 🙂 Så jeg er flink til å disponere tiden kan jeg vel si da, til det JEG vil 😀 Enten det er å sove eller tulle rundt i byen 🙂

  2. Tja, tuller nok bort en del tid på tull og tøys som candycrush feks. Men har ingen andre å gi skylda på, kun meg selv. For som du sier, det er opp til meg å disponere tida mi så jeg får tid til det jeg må og det jeg vil.

  3. Ja, veldig flink 😁.

    Vært på nattevakt i natt.
    Reparert en traktogressklipper for en kompis, på morgenen.
    Etterfulgt av en oppsmøring av en bremsecaliper og skiftet en lyspære, på en kompis bil.
    Akkurat ferdig med det, da en kompis hjemme på sommerferie, hadde punktert på sykkelen. Fikset såklart det med en gang 😁.
    På veien til hytta, stoppet jeg å hjalp en kompis, som ryddet ut av en låve. Var endel tunge ting, vi måtte løfte sammen.
    Kl 1400, kom jeg meg endelig opp på hytta, der jeg virkelig skulle jobbe.
    Brukte etpar timer på å fjerne en midlertidig platting.
    Begynte så å måle opp hvor jeg skulle grave 30hull, for fundamenter til den nye plattingen.
    Fikk låne en minigraver, for å fjerne myra. Men traff fort på morenemasser. Disse må jeg hugge istykker med spett, da maskinen ikke klare å grave i denne massen. Så blir nok endel vannblemmer før jeg er ferdig. Fikk gravet 6 hull idag. Så har 24 igjen imårra.
    Hjemme kl 2200, sliten og god, etter en veldig aktiv dag.

    Men sprudeler av pågangsmot for morgendagen. Artig og motiverende å bygge opp en ødelagt hytte 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.