DETTE VIL JEG ALDRI FORSTÅ

Categories Hverdagen

 

God kveld

Her kommer jeg med mine kveldstanker. Jeg leste noen diskusjoner på Kvinneguiden (ja, gå dit om du vil få deg en god latter) i går om at mannen fant ut at kona gjemmer en del av penger fra lønna og ikke ønsker å bidra til felles budsjett.

For meg skulle det vært veldig sårende å oppdage at min partner lyger meg, men dette alene skulle ikke vært gyldig grunn for meg å dumpe noen. Det må være mer tungtveiende grunn for å rasere familie, for min del.

Jeg skjønner ikke hvorfor er det nesten vane her i Norge å dumpe hverandre over lav sko, på grunn av ikke store ting.

Hvorfor ikke sitte sammen og finne ut av dette?

Kanskje er jeg for optimist eller? Hva er deres mening?

signature lena

18 kommentarer

18 thoughts on “DETTE VIL JEG ALDRI FORSTÅ

    1. da har norske folk for svak tillit, ingen er perfekte og man bør være mer rause med hverandre. forutsatt at det er kjærlighet inni bildet. kjærlighet tåler mye.
      det er nok mangel på kjærlighet i norske forhold. derfor er det så mange single i ensomme

      1. Du kritiserer ofte det norske folk, og skjærer en hel befolkning under samme kam. Dét er interessant. Jeg er norsk, og jeg er hverken singel eller ensom. Tenker det har ikke noe med det å gjøre.

        1. Det er ikke noe galt når folk fra annen kultur deler sin mening. Jo det er problem i Norge se statistikk. Så mange ensomme, barnløse og folk som slite å finne partner. Jeg strever veldig i forhold med norske menn og det gjør mange norske kvinner også! Forhold og familie handler ikke om at begge skal være perfekte hele tiden, men om forståelse, tilgivelse og svelge noen kameler iblant. Håper du forblir lykkelig i er forhold og aldri tabber deg ut fordi at du vet selv. Veien til døra er kort hos norske partnere. Og det ytringsfrihet i landet så jeg kan skrive om norske folk like mye som du skriver om muslimer

          1. Ironien er jo at alle russiske damer jeg vet om er single, men jeg har ikke bestemt meg for at det er fordi dere er russiske. Russiske mannfolk derimot er halvparten i forhold og halvparten ikke.

          2. Det er de du kjenner. Og det forstår jeg siden russisk kultur og norsk er veldig ulike. Russiske menn henter seg kone fra Russland som regel. Kjenner få russiske menn som klarer å bo med norske damer. Nei jeg kan generalisere pga det jeg leser, ser i statistikk osv. og det blir verre. Sett deg i saken. Norge snart vil oppleve krise mtp forhold. Alle relasjonscoacher og terapeuter skriver nå om dette. Det er skilsmissebom nå etter corona

  1. De russiske menn jeg kjenner som er i forhold er sammen med norske damer, gjerne storvokste damer. Mens alle russiske damer jeg kjenner er single. Hvorfor er det slik? Jeg bor i et multikulturelt samfunn, her jeg bor er det mennesker fra hele verden. Russiske damer skiller seg ut.

    1. Fordi det er kulturforskjeller tror jeg. Jeg kjenner mange skilte norske damer som ikke klarer å bygge et forhold med norske menn fra samme kultur . Jeg syns du klikka for mye du. Jeg bor i norsk samfunn og skriver om tendenser i samfunnet jeg bor i. Om jeg bodde i Russland skulle skrive om tendenser der.

      1. Klikka? Hehe.. nei, bare påpeker hva jeg ser. Undres litt på hvordan det hadde vært om jeg bodde i Russland og hadde uttalt meg om russiske «tendenser» på en russisk plattform? Det hadde vel blitt populært? 😜 Jeg vil påstå at det er bedre at par går hver til sitt enn å være i ulykkelig forhold resten av livet.

        1. Det er ikke ytringsfrihet i Russland og det er sikkert min feil det også😂😂 og det er kun du som får lov å skrive dritt om andre kulturer , religion og nasjonaliteter her på blogg.no. Got it 🤣

          1. Haha jeg tror vi legger diskusjonen død, jeg er ikke så gira på å krangle og gi mat til sure innlegg om slemme bloggere som angriper deg. Men forventer at det kommer flere nå. Liker mye ved deg og bloggen din, men den siden hvor du ikke kan tåle andre sin mening mens du selv har veldig sterke meninger forundrer meg. Best å ikke diskutere videre for det blir ikke noe mer enn krangel. Ha en fin dag 😍

  2. Akkurat det du skriver her ang innlegg på Kvinneguiden leste eg også, den poppet opp på Facebook. Hvis man leser hele saken så er det ikkje bare det at hun gjemmer penger,men hun lyver om det til mannen. Mannen kan se det i nettbanken at hun har penger, men hun lyver å sier at det er problemer med utbetalingen på jobb og at hun ikkje har fått lønn på flere måneder. DA hadde også eg blitt forbanna 🙂 På den andre siden kan det være hun har en god grunn for å gjøre dette, husk det er mannen sin side man leser ikkje hennes.

    1. Akkurat. Tusen takk for saklig kommentar. Jeg reagerte på at så mange rådet han å sparke hu. Det var bokstavelig talt norske menn som brukte det ordet. Spark kjerringa. Hver 4.norsk mann etter 40 er ufrivillig barnløs ifølge statistikken og allikevel sparker man kona ganske lett. Ja det er lov å være forbanna og sint, men min mening er at folk i Norge skiller seg for lett

      1. Det er i grunnen en skremmende skilsmissestatistikk her til lands ja,akkurat hvorfor kan eg ikkje svare på. En av grunnene kan jo være fordi kvinner i dag tjener godt og de kan klare seg selv. Før var det mye verre da kvinner ikkje kunne betjene hus, heim og barn på ei lita lønn – de var mer avhengig av mannen økonomisk sett 🙂 Kanskje kvinnfolka ikkje finner seg i bullshit lenger hehe 🙂

  3. Jeg vet ikke om det er lov å fortelle at jeg er norsk og traff den norske ektemannen min allerede i 1976. Jeg har bodd sammen med han siden 1987 og vi har fortsatt nå i 2023 ingen tanker om å gå ifra hverandre så lenge det er liv i oss, tvert imot. Vi holder sammen livet ut. Vi kan umulig være like norske som deg: Jeg tror at hvis vi skal se om vi passer inn i påstandene dine her om norske parforhold så må vi kanskje ta gentester for å se om vi kan ha hemmelig russisk genmateriale som kan være årsaken til at forholdet vårt er så livslangt stabilt og bunnsolid som det er ?

    1. jeg tror dere tilhører eldre generasjon som var flinkere å reparere konflikter. Det er faktisk det jeg skriver om også, men mange klikket helt totalt på at jeg bruker ordet “norske” og forteller at jeg med min kulturelle bakgrunn kommer aldri til å forstå hvordan norske folk (ja, fordi det var norske som kommenterte) finner på å gå fra hverandre så lett. Jeg vet ikke hvordan det oppstår med russiske forhold fordi at jeg er ikke lenger gift med russiske mannen (og der var det meget store grunner til å skille seg, og nå er han gift igjen og har det fint btw), og fordi at jeg ikke bor i Russland i 20 år, jeg bor i Norge og skal skrive om Norge fordi det er her jeg bor. Om jeg flytter noen gang igjen (noe jeg vurderer i fremtid) så skal jeg skrive om det landet jeg bor i. Jeg håper folk roer seg ned og prøver å se poeng. For innlegget mitt har veldig viktig poeng- det er skremmende skilsmissestatistikk og ensomhet i Norge. Da gjør folk noe galt.
      Det at dere er gifte er kjempefint, dere kan heller fortelle hva som gjør at dere er lykkelig gifte. Tror neppe dere kaster hverandre på døra av minste ting. Tenker jeg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.