DISSE MISUNNER JEG TIL…

Categories Livet som det er

lenalykke

 

 

Det kommer en lørdagsspost om noe som jeg sjeldent innrømmer. Om misunnelse og folk som jeg misunner til. Ja, det er flere slike folk, selv om det er uhyre sjeldent at jeg misunner noen. Personlig mener jeg at livet mitt er topp og egentlig burde jeg vært veldig fornøyd og glad for det jeg har. Uansett finnes det enkelte grupper mennesker som jeg misunner til

 

Her er min liste med disse heldige.

 

Folk som vant i lotteri

Dette er noe jeg går og drømmer om så og si daglig. Jeg misliker sterkt å dedikere livet mitt til å løse andre sine problemer, selv om jeg er hjelpsom og ganske empatisk person (mener jeg selv da). Jeg jobbet så mye og så lenge at det kunne vært veldig kjekt å vinne en skikkelig slump med penger (jeg vet eksakt hvor mye jeg trenger og vil ha) og så bare leve MITT liv og konsentrere meg kun om meg selv om min familie, fylle dagene med det jeg liker og ønsker å gjøre, ikke det jeg må. Folk som kan dette misunner jeg til. Jeg vil være en av dem.

 

Folk som opplever lett kjærlighet

Jeg har skrevet før om vanskelig og lett kjærlighet. Det finnes folk som utelukkende opplever lett kjærlighet, dvs de lett finner en partner, får lett til forhold, gifter seg og lever lykkelig alle sine dager. Jeg misunner dem, også fordi det er veldig få slike folk. All kjærlighet er vakker og vanskelig kjærlighet gjør den så dyrebar og verdsatt, men jeg skulle ønske jeg opplevde lett kjærlighet en gang. Uten avstand, forskjeller og vanskeligheter for å bli sammen.

 

 

 

lenalykke

 

 

Folk som har perfekt helse fysisk og psykisk

De er veldig heldige uten at de vet selv dette. God helsa tas oftest for gitt mens man har den. Men man savner den veldig raskt med en gang man mister den. Dette gjelder også psykisk helse. Jeg skulle ønske at min helse var perfekt. Da kunne jeg nyte livet mye mer. Derfor misunner jeg friske og psykisk sterke folk.

 

Folk som bestemmer seg for å få barn og får dette til

Dette er et veldig sårt tema, også fordi at jeg har ikke tenkt så mye på dette før og trodde at jeg får dette til med en gang jeg prøver. Akkurat nå misunner jeg folk som bestemmer seg for å få barn og får dette til veldig lett på første forsøk. De aner ikke hvor heldige de er. Men jeg husker selv at når man står som nybakt forelder med alt dette innebærer så er det ikke alltid man husker å sette pris på dette. Det vil jeg gjøre om jeg får dette til. Det lover jeg!

 

Folk som aldri opplevde nød og vansker

Det finnes kategori med heldige folk som har det veldig fint siden de ble født. Først hadde dem ressursterke foreldre og god familie, så fikk de til utdannelse og jobb, kjærlighet og penger, dvs alt uten å oppleve noe fælt i livet. Jeg misunner dem. Jeg skulle ønske jeg var foruten negative erfaringer, selv om de gjorde meg sterkere definitivt. Men alt har sin pris og ofte i livets kamper får man arr og sår. Disse kunne jeg godt være foruten. De som har smooth og lett liv bør sette mer pris på dette.

 

Det var min liste. Hvem står på din?

 

 

 

signature lena

4 kommentarer

4 thoughts on “DISSE MISUNNER JEG TIL…

  1. Hei, jeg misunner folk med god selvtillit som føler seg velkomne og avslappet i enhver setting..

  2. Føler ikke misunnelse på så mange ting. Men jeg må nok si jeg skulle ønske jeg var litt mer avslappet i forhold til å ta ordet i en stor forsamling. Klare å si ja til å gjøre noe foran mange folk, uten å grue meg en måned eller to i forveien. Ellers er jeg stort sett fornøyd med det meste. Kanskje av og til LITT misunnelig på folk som har egen leilighet, slippe å tenke på flytting igjen og igjen…

    1. Du er veldig optimistisk. Det med egen leilighet er så sant. Dette var noe jeg ønsket meg så lenge da vi flyttet hele tiden. Du er så god person. Nå inspirerte du meg til å lage post om tingene jeg er takknemlig for

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.