DRØMMER SOM FORBLIR DRØMMER

Categories Livet som det er

 

 

God dag,

 

Det er en roligere dag og jeg tar meg tid til refleksjoner. Jeg er person med mange drømmer. Jeg kan si at jeg er en drømmer (jeg skrev HER om drømmere og realister)

De fleste av drømmene mine ble til mål og så realiserte seg i realiteten min. Jeg ønsker at alle drømmene mine gjør det.

Men hos mange av oss forblir drømmer bare drømmer.

 

Jeg tenker at hovedgrunn til dette er perfeksjonisme. Man er så redd å gjøre feil, at ting ikke blir som planlagt, at ting ikke blir perfekte. At man foretrekker å ikke gjøre noe som helst. Alt eller ingenting.

Jeg kjenner meg selv i dette når det gjelder boka mi. Det er i mange år jeg bærer på en drøm om å skrive min egen bok. Jeg har ide, jeg begynte på den, men jeg er veldig redd for at boka mi ikke blir perfekt. For at jeg får avslag på avslag.

Derfor klarer jeg ikke fullføre eller rettere sagt påbegynne skikkelig boka mi i flere år nå. Dette plager meg og jeg tenker jeg skal kaste perfeksjonisme i søpla og bare trå til.

Har du noen drømmer som forble drømmer?

 

signature lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.