“DUMSNILLE” FOLK SOM SJOKKERER MEG

Categories Livet som det er

 

God kveld<3

Legger ut min frustrasjon her på slutten av dagen

Nylig har jeg lest et innlegg hos ei dame jeg følger på Facebook  som sjokkerte meg dypt inni sjela og grøsninger komt nedover ryggraden.

I innlegget ber damen om å la politiker som ble nylig tatt for TYVERI være i fred. Mannen er stakkars, han er sykmeldt og vi som mener dette er helt forferdelig og sånne politiker bør gå av, vi er nett troller som håner stakkars offer. Jeg er så oppgitt over slike folk at jeg tror ikke Norge har noe fremtid om majoriteten er slik.

Her er mine tanker hvorfor:

  • tyveri er ikke en feil, men alvorlig lovbrudd som bør straffes som det skal straffes, uten unntak. Om tenåringer nasker godteri på butikken får dem rulleblad og livet ødelagt, men politiker får gå fri uten å få noe konsekvenser? Er dette vi lærer våre barn er riktig?

 

  • som person som kommer fra et land med høy antall korrupte politikere som stjeler fra folka sine så vet jeg hvor elendig er dette for landet, og det er svært uønskelig at sånt skal blomstre opp her

 

  • hva synes slike folk som beskytter tyveri, om de selv blir robbet eller frastjålet sine ting, svindlet osv. Lar de bare skurkene gå? Fordi dette var menneskelig feil?

Jeg er dypt sjokkert over lave logiske evner i samfunnet og “dumsnille” folk som bidrar til at vi blir kjørt i grøfta.

Jeg liker dårlig at i Norge får ingen forbrytelse konsekvenser: ikke tyveri, ikke voldtekt, ikke mord en gang. Straffene er latterlige og det finnes slike folk som mener at det er helt greit at folk i slike høye stillinger får drive med lovbrudd og gå uten konsekvens.

Dette gjør meg kvalm rett og slett og urolig for fremtiden til barna mine her.

Det er greit å være snill, men dumsnill er roten til forbrytelser og kaos. Skjerp dere folkens, helt seriøst.

 

P.S: for alle som får trang til å kommentere mitt opphav så her er statistikken min: på alle mine år i Norge har jeg ikke begått en eneste straffbart handling, utenom fartsbot for noen måneder siden. Solbrillene mine på bildet er kjøpt og betalt for hos Normal (ikke reklame).

4 kommentarer

4 thoughts on ““DUMSNILLE” FOLK SOM SJOKKERER MEG

  1. Jeg tror ikke folk er mot at han får straff, men at de er mot “mediekjøret”. Dag etter dag med omtale. Straffen bør være relatert til handlingen. Altså bot, rulleblad osv. Nyhetskanalen kjører filmen igjen og igjen 24 timer i døgnet etter den ble sluppet. For noen år siden var det en som tok livet av seg etter massivt medieoppslag, politiker det også. Kanskje folk tenker på den saken.

    1. når man begår ulovlige handlinger som person i så høy stilling så får man stor oppmerksomhet. jeg støtter folk som mener at mannen bør gå av. jeg føler ikke sympati for folk som beskytter forbrytere egentlig

  2. Jeg mener at han bør straffes av rettsvesenet. Jeg mener at partiet hans også bør ta konsekvensene og kaste han som partileder hvis de skal bestå. Jeg mener at det ikke finnes unnskyldning hverken for for tyveriet eller alle bortforklaringsversonene hans. Men jeg mener også at når mediene og folk selv legger opp til at hele befolkninga skal se på det som sitt ansvar å stå frem i media i dagesvis og ukesvis med styggest mulig karakteristikker så blir det massive angrepet så stort og blodig stygt at det minner mest om en hønsegård med en hakkekylling uakseptabelt som alle skal gå løs på å hakke ihjel i samlet flokk helt til restene ligger i lørver på bakken. Jeg beskytter ikke tyveri. Jeg beskytter eusamfunnsutvikling som beveger seg mot å tro at det ikke er de rette instansene men at det er Hvermannsen sitt ansvar å knuse synderne, når absolutt alleskal delta i å knuse et enkeltmenneske offentlig over lang tid så kan det nesten sammenlignes med en flokk blodtørstige villdyr som river et offer i filler, borgervernkultur, steining på torget, KuKluxKlan aksjoner osv. Vi ønsker ikke å lære våre barn å behandle en medelever sånn at hele klassen skal angripe en synder verbalt i ukesvis, da korrigeres elevenes oppførsel for å lære dem at de skal overlate straff og refs til lærer og foreldre og ikke delta med å hakke i flokk. Barna får høre at det ikke er moralsk folkeskikk å angripe i flokk selv om synderen “fortjener” det, det er ikke deres oppgave og det er å akseptere stygg oppførsel ifra dem. Voksne holder på på nettet som om det er om å gjøre å gjøre seg selv til motbydelige troll. Jeg vil aldri forsvare forbrytelser. Men jeg vil forsvare at vi skal prøve å bevare et ryddig og alminnelig sivilisert samfunn der vi oppfører oss rimelig anstendige selv.
    Poenget MITT er at vi må være bevisste på vår egen ordlyd og blodtørstigre flokkmentalitet når vi deltar aktivt (selv om vi tenker at det er en æ velfortjent fordømmelse kan det bli så massivt at vi driver synderen til selvmord, det har skjedd før). Vi behøver ikke å holde på uendelig og å ta frem det styggeste i oss når vi kommenterer på nett, for gruppeangrepet og det nivået VI bidrar til å skape er farlig samfunnsødeleggende i seg sjøl.

    1. dette er konsekvens (etter min mening) av norsk “snillisme” og for lite straff. Om han fikk som du beskriver over, rettferdig og riktig straff for sitt lovbrudd da skulle folk ikke vise så mye aggresjon. Det er måte folk prøver å straffe en som ikke straffes av lovverk og domstolen, og som ikke har nok selvinnsikt for å gå av selv. I Norge passiv aggressivitet er veldig utbredt pga snillisme kultur

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.