EKSPERIMENT: ei uke uten kjøtt

Categories Hverdagen

 

Forrige uke bestemte vi for å teste ut ei kjøttfrie uke. Egentlig var det mini som foreslo dette, og jeg hoppet på dette for å sjekke ut om det er lett å gjennomføre og om man kan egentlig klare meg uten kjøtt i hverdagen. Det kommer egen vlog om dette senere.

Her er middager jeg har laget denne uken. Mye gikk i tortellini, pasta og grønnsaker.

 

Jeg laget mye med grønnsaker og fisk, og dette gikk faktisk greit. Det var overraskende for meg at det er ganske lett å kutte ut kjøtt.

Nå bestemte vi oss for å spise kjøtt færre dager i uka. Dette er fullt mulig og det er bra for lommeboka (og sikkert miljø, men det er ikke noe jeg tenker på først og fremst).

Spiser du ofte kjøtt? Eller like du vegetariske retter?

 

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “EKSPERIMENT: ei uke uten kjøtt

  1. Jeg ville ikke blitt vegetarianer, men pga dyrenes levekår ville jeg ikke kjøpt særlig med husdyrkjøtt om jeg hadde hatt muligheten til å foreta noe valg m.h.t dette her. Men siden jeg er så spedbygd, ville det vært uforsvarlig å utelate kjøtt i hverdagskosten. For meg er det dyrevelferden det står og faller på, så jeg legger iallefall innsats i å sjekke at det jeg kjøper er merket.. Men non the less foretrekker jeg viltkjøtt, for de vet en jo har levd lykkelig i frihet 🙂

  2. Det finnes så mye godt i fiskeretter – så det går nok bra med kjøttfri uke 🙂 Det som er problemet er jo om jeg ville hatt pizza hihihi men da lager man bare vegetar!
    God torsdag til deg 😀

  3. Spiser litt mye kjøtt, som regel 3-5 dager i uken, med det er oftest selvskutt elg. Skulle gjerne spist mer fiskemåltider.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.