EN EGENSKAP JEG VERDSETTER HØYEST

Categories Livet som det er

 

For et par dager siden hadde jeg en fin opplevelse (går ikke i detaljene), hvor jeg fikk høre på en dikt og noen kloke ord fra ei fin dame.

Hun sa at for henne det viktigste egenskap i andre er RAUSHET.

Det kan jeg være enig i. Det er fantastisk egenskap.

Raushet betyr å dele av seg med andre, ønske andre å utfolde livet sitt fritt, ønske andre alt vel, uten å være misunnelig, sur eller frustrert over at andre tar sine valg og kanskje ikke nødvendigvis deler ditt syn.

Raushet betyr at man har levd livet selv, og lar andre leve livet som de selv vil. Med erfaringer, sorg og glede, med opplevelser kommer raushet.

Raushet betyr trygghet og empati. For meg er det en av de viktigste egenskapene i andre. Jeg elsker rause folk og dyrker denne egenskapen i meg selv.

Hvilken egenskap betyr mye for deg?

 

signature lena

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.