EN UFRIVILLIG FERIE I OSLO

Categories Reiser og opplevelser

 

Oslo
Smaker på koreansk mat
Oslo
Gjennomvåt ved Nasjonalteateret
Nå er mandagen her, og jeg seriøst håper at denne uke blir mye bedre enn den forrige. Jeg slet big time med alt som gikk galt forrige uke, og det var det mye som gjorde. Først og fremst måtte vi dra på onsdagen til Oslo til den russiske ambassaden, siden jeg maset meg frem til timen der. Den timen vi hadde i mars hadde vi mistet grunnet corona, og det er greit for jeg gruet meg skikkelig for å reise dit som gravid midt i corona. Så jeg ønsker heller ikke reise dit igjen som gravid, så jeg maset og maset og fikk ny time, men vi måtte stille på kort varsel. Vi brukte 7000 nok på flybilletter og tenkte at jaja, i det minste får vi ta en herlig jentetur til Oslo, og la det bli årets sommerferie.
Pascal
jeg smaker Ceasar salat overlat, Hos Pascal var den utrolig god

 

Pascal
Irina valgte kake hos Pascal

 

Oslo
Koreansk mat nam nam
Hele uken var det meldt strålende sol og +23 grader i Oslo, samme på onsdagen, så vi gledet oss skikkelig. Det stod shopping på Karl Johan, og møte med min gode venninne og mat på koreansk restaurant (Irina elsker koreansk mat og kultur) på planen. Men onsdagen våknet vi til grusomt regn, som fortsatte i Oslo. Vi ble gjennomvåte selv om vi hadde regnjakker på, og tur på Karl Johan var langt ifra koselig. På den russiske ambassaden ventet vi ukens sjokk, siden vi var der for andre gangen og før påstod de at Irinas fødselsattest fra Norge var feil oversatt, så vi brukte ytterlige tusenlapp på ny oversettelse. Bare for å få høre denne gangen at de ikke finner i sitt system at hun har russisk statsborgerskap i det hele tatt! Altså barnet som er 14 år gammelt og reiste til Russland minst syv ganger i sitt liv helt uten visum på bakgrunn av statsborgerskap. Ja, hun har det ikke altså. Jeg ble utrolig oppgitt og negativ for jeg ble utmattet av denne ambassaden og ærlig talt ønsker jeg ikke dra dit igjen noen gang. Selv om jeg vet at jeg må.
Oslo
Oslo
Oslo
Så jeg var som sagt negativ, sur og lei meg og møte med venninne ble surt, slik at vi bestemte oss for å ikke dra sammen på restaurant etter en kort tur og kafebesøk. Så vi spiste på Pascal konditori med Irina og hadde middag på koreansk restaurant. Det var ikke mye shopping, bare litt kosmetikk fra Rituals på flyplassen.
Ja, slik var turen og årets ferie. Det kunne kanskje vært verre ja, så vi klager ikke 🙂
signatur

 

4 kommentarer

4 thoughts on “EN UFRIVILLIG FERIE I OSLO

  1. Høres veldig rart ut, men tviler ikke.Er du russisk statsborger med russisk pass? Har Irina eget pass eller er oppført i ditt? Hvis hun har eget, er det vel russisk, utstedt av russiske myndigheter?

    Sønnen til en venninne som har svensk mor, men født og bosatt i Norge (mor også bosatt i Norge) fant ut han var svensk statsborger da han trengte sikkerhetsklarering da han var lærling. Ingen av de ante noe som helst.

    1. Hun var oppført i mitt pass, og nå trengte sitt eget. Vi ser at det blir raskere og enklere å få norsk pass siden hun er født her og oppfyller alle kriterier

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.