ER DU FLINK TIL DETTE? (jeg er veldig flink og lover at det er veldig sunt)

Categories Hverdagen

 

Jeg kommer fra kultur hvor det er ganske vanlig å få og gi komplimenter. Derfor er jeg flink til dette.

Gir du deg selv komplimenter?

Da jeg flyttet til Norge, oppdaget jeg at det er ikke så vanlig her. Folk blir litt skremte og føler seg utilpass dersom de får komplimenter.

Men det er veldig positivt å gi og få komplimenter. Man føler seg bedre og viktigste lykkehormonet stimuleres med snille ord.

 

Ord har enorm kraft. Så det er lurt å starte å snakke snilt til seg selv. Start med en eller to komplimenter til seg selv om dagen.

Er du god på dette? Både gi og ta imot?

 

signature lena

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “ER DU FLINK TIL DETTE? (jeg er veldig flink og lover at det er veldig sunt)

  1. Jeg sier de ikke høyt til meg selv, men jeg er generelt fornøyd med meg selv, inni hodet mitt. God selvfølelse. Er ikke redd for å si det høyt til andre heller, hva jeg er fornøyd med hos meg selv. Og liker å gi komplimenter også. 🙂

  2. Innrømmer at jeg ikke er flink til å gi eller ta imot komplimenter. Men du har helt rett, det er viktig med begge deler. Fint innlegg og artig vri med den lappen🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.