ER INSTAGRAM SKADELIG?

Categories Blogg
svart hvit oufit
Min venninne fortalte meg noe viktig mens vi snakket sammen i går. At hun strever skikkelig med å åpne Instagram. Det virker som om folk poster kun de beste bildene og kun de fineste momentene fra hverdagen sin. Dette kan virke skadelig og deprimerende for flere av oss.
Jeg er forholdsvis enig med venninna, men det jeg tenker er at det finnes flere typer folk på instagram: Noen legger ut kun fine bilder og beste momenter (det må de få lov til), mens noen legger ut livet som det er.
Jeg legger ut fine bilder fordi at jeg elsker estetikk i alt, men på storys ser du livet som det er hos meg. Akkurat som på denne bloggen (selv om jeg elsker fine bilder her også).
Så er det spørsmål hvordan du bruker Instagram: følger du dem som gir deg gode følelser, eller følger du dem som vekker negative følelser hos deg, men du følger dem allikevel? Jeg anbefaler å følge dem som gir deg noe positivt, slik at du kan hente deg inn når du dukker i Instagram verden fremfor å synke ned. Da blir Instagram oppløftende og slettes ikke skadelig for din psykiske helse.
Hva synes dere om Instagram? Godt eller not?
signature lena
2 kommentarer

2 thoughts on “ER INSTAGRAM SKADELIG?

  1. Instagram er vel, som det meste annet i sitt slag, i grunnen hva en gjør det til selv.. Følger du kontoer som rammer selvfølelsen, om enn aldri så lite, -avfølg! Det er nemlig plenty av flotte, morsomme og givende alternativer! 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.