EVIG MAS OM PRODUKTIV HELG

Categories Hverdagen

 

God helg alle sammen:)

I går fikk jeg mange gode ønsker om god helg, og samtidig evig spørsmål:

Skal du noe kjekt i helga?

Jeg vet aldri hva jeg skal svare på sånne spørsmål.

I helgene vil jeg aller aller helst slappe av, lese bøker, skrive blogg, lage reels og bilder til Instagram, lage god mat, kanskje gå en tur, men aller aller helst ligge i senga og se på serier.

Det er slik batteriene mine lades best. Jeg trenger mye ro og alenetid. Det er slik jeg hente inn og klarer å fungere i en superhektisk og superproduktiv hverdagen.

I Norge forventningene til aktivitet i helga er skyhøye: man forventes å dra på tur, reise, trene, gå ut, være sosial, gjøre masse og rekke masse. Dette passer meg ikke.

Jeg har så hektisk hverdag og så psykisk krevende jobb, tenåringsdatter som krever meg utrolig mye fortsatt og ellers så mye å gjøre hele tiden at jeg kollapser om jeg ikke henter meg inn i helgene.

Noe jeg velger å gjøre, selv om det innebærer å ligge flat hele dagen. Jeg føler at jeg ikke kan skrive at jeg skal gjøre “noe gøy” når jeg velger å ha en rolig helg.

Jeg vet ikke hvordan andre folk klarer å være så aktive i helga, men nei, som regel skal jeg ikke noe aktivt i helga, men allikevel kjekt. Noe som er kjekt for meg.

Hva med dere?

signature lena

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “EVIG MAS OM PRODUKTIV HELG

  1. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Jeg har det som deg; vil ta meg inn og ha det rolig, og hvis noen spør, så sier jeg bare at jeg ikke skal noe spesielt. Det må være greit. Det er nok også svært mange som overrapporterer om aktiviteter og turer for å virke interessante;)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.